שתף קטע נבחר

סוריה: 4 ילדים נהרגו בתקיפה האמריקנית, רוסיה: רוב הטילים לא פגעו במטרה

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי תשעה אזרחים, בהם ילדים, נהרגו בפעולה האמריקנית הלילה במדינה. משרד ההגנה הרוסי: רק 23 טילי שיוט אמריקנים מתוך 59 פגעו במטרה - בסיס חיל האוויר הסורי א-שעיראת שממנו יצאו המטוסים הסוריים למתקפה הכימית באידליב

 

 

מחיר התקיפה - לטענת המשטר בדמשק: סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה היום (יום שישי) כי בתקיפה האמריקנית הלילה בשטח המדינה נהרגו תשעה אזרחים, בהם ארבעה ילדים, ועוד שבעה נפצעו. לפני סוכנות הידיעות סאנ"א, האזרחים נהרגו בכפרים שנמצאים ליד הבסיס הצבאי שהותקף.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי התקיפה האמריקנית בסוריה מזכירה לו את הפלישה לעיראק ב-2003 מאחר ששתיהן היו ללא בסיס מוצדק ועל בסיס מידע מוטעה. הוא הוסיף שבתקיפה האמריקנית לא נפגעו אזרחים רוסים. הטלוויזיה הרוסית דיווחה שתשעה מטוסים של צבאו של בשאר אסד נהרסו בתקיפה שביצעה ארה"ב בתגובה למתקפה הכימית באידליב. על פי תמונות שהוצגו בערוץ, המסלול הראשי של שדה התעופה הצבאי לא שובש.

 

משרד ההגנה הרוסי מסר שרק 23 טילי שיוט "טומהוק" אמריקניים פגעו במטרה - בסיס חיל האוויר הסורי א-שעיראת במחוז חומס. לטענת הפנטגון, בסיס זה שימש לאחסון הנשק הכימי שבו השתמשו מטוסי הקרב הסוריים במתקפה הכימית בעיירה ח'אן שייחון, שבה נהרגו כמאה בני אדם. סך הכול ירו האמריקניים 59 טילי שיוט לעבר הבסיס הסורי, ולטענת הרוסים, לא ברור היכן נחתו 36 מהם. לפי הצבא הרוסי, שישה מטוסים של חיל האוויר הסורי הושמדו בתקיפה האמריקנית על הבסיס.

 

רוסיה: ארה"ב תכננה את הפעולה בסוריה עוד לפני המתקפה הכימית

בכל מקרה, במשרד ההגנה במוסקבה מסרו שהם מתכננים לחזק את ההגנה האווירית הסורית. במקביל, בקרמלין מסרו שהתקיפה האמריקנית במדינה הערבית בוצעה לטובת האינטרסים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ושל ארגוני טרור אחרים. עוד טענו הרוסים שארה"ב תכננה את הפעולה הצבאית בסוריה הרבה לפני המתקפה הכימית לכאורה בעיירה ח'אן שייחון באידליב.

 

גם סוריה וגם רוסיה טענו כי מאז התקיפה האמריקנית בוצעו כמה תקיפות במדינה מצד ארגוני טרור איסלאמיסטיים, שככל הנראה שאבו עידוד מהפעולה האמריקנית. ארגון "מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם" דיווח שמטוסים מבצעים הפצצות אוויריות בעיירה ח'אן שייחון שבמחוז אידליב, שהותקפה בנשק כימי ביום שלישי האחרון.

 

ארה"ב של טראמפ השתחררה מכבלי דוקטרינת אובמה בקריקטורה ערבית מהבוקר ()
ארה"ב של טראמפ השתחררה מכבלי דוקטרינת אובמה בקריקטורה ערבית מהבוקר

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מזכ"ל הברית הצבאית הצפון אטלנטית (נאט"ו), ינס סטולטנברג, אמר שנשיא סוריה בשאר אסד "נושא באחריות המלאה" לתקיפות האמריקניות הלילה. "המשטר הסורי נושא באחריות מלאה להתפתחות הזו", אמר סטולטנברג בהודעה שפרסם. "כל שימוש בנשק כימי איננו מקובל ולא יכול לעבור ללא תגובה, ואלה שאחראים חייבים לשאת באחריות", אמר מזכ"ל נאט"ו, שקיבל עדכון מוקדם מהאמריקנים על התקיפה במדינה הערבית.

 

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו אמר שארצו לא רוצה הסלמה של הסכסוך הסורי בעקבות התקיפה האמריקנית, וקרא לרוסיה להצטרף לשיחות שנועדו להביא לפתרון הסכסוך באמצעות משא ומתן.

 

איירו אמר את הדברים במהלך ביקורו במאלי לצד עמיתו הגרמני זימגר גבריאל. "איננו רוצים הסלמה. אנחנו חייבים לעצור את הצביעות. אם רוסיה פועל מרצון טוב היא צריכה לעצור ולשאת ולתת", אמר שר החוץ הצרפתי. "איננו רוצים להעלות את הסיכונים, אלא למצוא פתרון. אי אפשר להתמודד עם מציאות (שימוש בנשק כימי) עם פנייה לתעמולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים