שתף קטע נבחר

תורים מתארכים בנתב"ג: "מחכים שעתיים, הראש כבר בחופשה"

כ-80 אלף נוסעים צפויים לעבור היום בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל. בחג הזה יעברו בנמל 1.6 מיליון נוסעים - העמוס אי פעם. לצד ההכנות, יש נוסעים שממתינים שעות לטיסה. "ידענו שפסח זה זמן שכולם רוצים לטוס והקדמנו להגיע, אבל חייבים להשתפר", אומרים שלום ואילנה מראשון לציון

  

 

היום (א') יהיה העמוס ביותר בנתב"ג בחג הפסח, עם כ-80 אלף איש שיעברו בשדה, שתוגבר בהתאם בנותני שירותים ואמצעים טכנולוגיים שונים. בימים אלה כל הטיסות הבינלאומיות יוצאות מטרמינל 3 בלבד, משום שטרמינל 1 נמצא בשיפוצים.

 

לצד ההכנות לקראת העומס הצפוי, דומה כי חלק מהנוסעים לא ממש הרגישו נוח יותר. צבי ושלומי, שטסים לאודסה, אמרו שהראש כבר בחופשה אבל המצב בנמל לא מזהיר. "קשה מאוד, אנחנו פה כבר כשעתיים ופשוט לא זז. הצפי לעוד כמה שעות להעביר פה. אין הרבה מה לעשות אבל הראש כבר בחופש אז לוקחים את זה בסבבה", אומר שלומי. "סגרנו מלון, קבוצה ענקית של איזה מאה משפחות, וזהו, קבוצה מאורגנת, הולך להיות פאן"

 

צבי אומר כי הוא כבר מרגיש תשוש אחרי שעתיים וחצי בשדה. "אנחנו עומדים פה, לא בדיוק זז אבל הראש בחופש ומקווים שישתחרר. אנחנו מבינים לגמרי, אין מה לכעוס, קורה, כולם רוצים לצאת לחופש, התקלות האלה זה חלק מהחוויה. אני לא דואג, נספיק גם לדיוטי פרי, ואם לא אז בפעם הבאה".

 

נוסעים אחרים, שלום ואילנה מראשון לציון, טסים ללרנקה וטוענים שהמצב בשדה קטסטרופה. "ידענו שפסח זה זמן שכולם רוצים לטוס והקדמנו להגיע, אבל חייבים להשתפר", הם אומרים.

  

נתב"ג, היום. המשמרות תוגברו  ( צילום: איתי בלומנטל) ( צילום: איתי בלומנטל)
נתב"ג, היום. המשמרות תוגברו ( צילום: איתי בלומנטל)

 

בחג פסח 2017 נרשם גידול משמעותי של 18% ביוצאים לחו"ל, מה שיהפוך אותו לעמוס אי פעם בשמי ישראל עם כ-1.6 מיליון נוסעים בכעשרת אלפים טיסות יוצאות ונכנסות.

ביום חמישי 13 באפריל וביום שלישי 18 באפריל אמורים לעבור בשדה כ-70 אלף נוסעים ביותר מ-500 טיסות. "ימי הפסח יהיו עמוסים בכל שעות היום. על כן יש להצטייד בסבלנות וסובלנות", נמסר בהודעת רשות שדות התעופה לפני הפסח. 

  

 

כחלק מההיערכות בשדה תוגבר כוח האדם והוכנסו אמצעים טכנולוגיים וביטחוניים כדי להתמודד עם העומס הצפוי בטרמינל, בביקורת הגבולות ובשרוולים לפני העלייה למטוס. תוגברו משמרות עובדי הביטחון, הבידוק הביטחוני ודיילי השירות. כמו כן, בשדה הופעלו מערכות אוטומטיות מתקדמות ונפתחה חנייה חדשה שנועדו לסייע בתהליכי הצ'ק אין.

 

העומס היום בנתב"ג ( צילום: איתי בלומנטל) ( צילום: איתי בלומנטל)
העומס היום בנתב"ג( צילום: איתי בלומנטל)

 

כחלק ממדיניות "שמיים פתוחים" נרשם גידול משמעותי במספר הטסים לחו"ל, עם כניסתן של חברות "לואו-קוסט" חדשות ומחירים אטרקטיביים ליעדים רבים ברחבי העולם. מעל 130 חברות תעופה יופעלו בנתב"ג בעונה הקרובה עם יותר ממיליון ו-800 אלף נוסעים במהלך חודש אפריל. היעדים המועדפים על הישראלים בחג הפסח: טורקיה (טיסות מעבר), ארה"ב, צרפת, גרמניה ואיטליה.

 

בימים האחרונים הופעל בשדה התעופה שירות חדש שבו התווספו 3,500 עגלות חדשות, שיופעלו באמצעות כרטיס אשראי שיגבה פיקדון של 10 שקלים שיוחזרו עם החזרת העגלה למקומה. "זה מאוד לא נעים להגיע לחניון ולגלות שהעגלה של השכן נשענת על הרכב שלך או חוסמת אותו", הסביר מנהל נתב"ג שמואל זכאי. "זה מטריד להמתין דקות ארוכות למעבר שורת העגלות האינסופית ביציאה מהטרמינל, או לפלס דרך בין העגלות המפוזרות. השירות המחייב את החזרת העגלות למקומן יעיל ויחסוך מהנוסעים מטרד מיותר כפי שקיים בנמלי התעופה בעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: איתי בלומנטל
נתב"ג, היום
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים