שתף קטע נבחר

ביקור במלון היוקרה של קים ג'ונג און

מלון "קוריו" הוא אחד מאתריה המפורסמים ביותר של פיונגיאנג, בירת צפון קוריאה המסתורית. לאחרונה עבר שיפוצים, נפרד מהמראה הסובייטי שלו - ונעשה זוהר יותר, לאכזבתם של התיירים ציידי ההרפתקאות

מלון היוקרה המפורסם ביותר של צפון קוריאה הענייה נפתח מחדש, אחרי שהושלמו בו עבודות שיפוץ נרחבות שמטרתן הייתה להפוך את המלון – שהוקם בשנות ה-80 וניחן בסגנון סובייטי – למלון מודרני.

מלון "קוריו" אחרי מתיחת הפנים (צילום: AP) (צילום: AP)
מלון "קוריו" אחרי מתיחת הפנים(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מלון "קוריו" הוא אחד הבניינים המוכרים והבולטים ביותר בפיונגיאנג, בירתה של המדינה הקומוניסטית המסוגרת, ובשני מגדליו הניצבים במרכז העיר אפשר לחזות מפינות שונות שלה. בשבעת החודשים האחרונים הוא היה סגור, ושלוש הקומות הראשונות שלו שופצו. בחדרי האורחים לא חל שינוי.

 

כעת אנשים הנכנסים למלון זוכים למראה זוהר ועדכני יותר – אולי לאכזבתם של רבים מהתיירים הזרים שבאים לצפון קוריאה בחיפוש אחר מראות אקזוטיים – וזהו ניגוד חד לסגנונו הקודם של המלון.

המלון לפני השיפוצים (צילום: AP) (צילום: AP)
המלון לפני השיפוצים(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מלון הפירמידה "ריוגיונג". 105 קומות (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מלון הפירמידה "ריוגיונג". 105 קומות(צילום: EPA)

מלון "קוריו" נבנה ב-1985 בהוראת "הנשיא הנצחי", מייסד צפון קוריאה קים איל סונג, שהלך מאז לעולמו. קים רצה שהמלון יסמל את כוחה של המדינה ואת היותה מודרנית. המלון נעשה לזירת מפגשים אהובה על האליטה המקומית, על אנשי עסקים זרים, על דיפלומטים ועל אנשים אחרים המסוגלים להרשות לעצמם את המחירים הגבוהים יחסית במלון. קפוצ'ינו בבית הקפה בלובי שלו עולה כשבעה דולרים. החדרים הזולים ביותר בו עולים 120-100 דולר ללילה.

 

המלון ניצב ליד תחנת הרכבת המרכזית של פיונגיאנג והאורחים בו יכולים ליהנות מבריכה מקורה, מסאונה ומכמה מסעדות, בכללן אחת בראש אחד המגדלים. במלון יש גם חנות ספרים ושירותים אחרים שעליהם אפשר רק לחלום במלונות אחרים בצפון קוריאה. בשנת 2015 נשרפו הקומות העליונות במלון, אולם כיאה לצפון קוריאה – היקף הנזק שגרמה השריפה מעולם לא נחשף.

 

במלון "קוריו" יש 43 קומות, אבל בפיונגיאנג יש כבר כמה מלונות אחרים המאפילים עליו. אחד מהם הוא מלון ינגקדו, שגובהו 47 קומות. מלון מפורסם אחר, הגבוה מכולם, הוא מלון ריוגיונג, הכולל 105 קומות וצורתו פירמידה.


פורסם לראשונה 13/04/2017 23:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
שלום לסובייטים. מלון "קוריו"
צילום: AP
מומלצים