שתף קטע נבחר

שר גרמני למהגרים מוסלמים: "לא אוהבים את אירופה? לכו למקום אחר"

על רקע הבחירות שיתקיימו בגרמניה עוד כמה חודשים והביקורת הקשה כלפי הקנצלרית מרקל על יחסה המקל למהגרים, אמר שר הכלכלה וולפגנג שויבלה: "יש הרבה מקומות אחרים שאפשר לחיות בהם תחת חוק מוסלמי"

שר הכלכלה הגרמני וולפגנג שויבלה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שר הכלכלה הגרמני וולפגנג שויבלה(צילום: AFP)

מוסלמים שהיגרו לאירופה צריכים להבין שיש מקומות טובים יותר עבורם בעולם אם הם לא מוכנים לקבל את אורח החיים האירופי, כך טען היום (ד') שר הכלכלה הגרמני, וולפגנג שויבלה באירוע בברלין.

 

שויבלה הוסיף כי יש להגיד למהגרים שלא מוכנים לקבל את "הדרך האירופית" כי הם "קיבלו החלטה שגויה". "יש מקומות טובים ואחרים בעולם, שהם לא אירופה, שבהם אפשר לחיות תחת חוק מוסלמי", הבהיר.

 

דבריו של שויבלה מהדהדים מעין ניסיון בקרב מפלגתו, שאליה גם משתייכת הקנצלרית אנגלה מרקל, לקרוץ לקהל ההולך וגדל בגרמניה שמתנגד לתמיכה הרבה שמעניקה המדינה לפליטים ולמהגרים שמגיעים אליה, בפרט אלו ממדינות מוסלמיות. לפני כשבוע וחצי גם מרקל שברה ימינה ואמרה שהפליטים בגרמניה חייבים לכבד את הסובלנות, הפתיחות וחופש הדת, ובאותה העת קראו בכירים במפלגה לאסור על מימון זר להקמת מסגדים במדינה.

 

מרקל מתמודדת על כהונה רביעית בבחירות הפדרליות שייערכו בגרמניה בחודש ספטמבר. בשנתיים האחרונות היא ספגה ביקורת קשה בארצה על מדיניות הדלת הפתוחה שהביאה לכניסתם לגרמניה של יותר ממיליון פליטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שר הכלכלה הגרמני וולפגנג שויבלה
צילום: AFP
מומלצים