שתף קטע נבחר

ארה"ב: כתבי אישום נגד הצעיר מאשקלון שאיים על מוסדות יהודיים

ההאקר בן ה-18 מואשם בפלורידה ובג'ורג'יה כי ביצע 245 שיחות למרכזים ובתי ספר יהודיים, שבהן בין היתר מסר הודעות שווא על הטמנת פצצות וירי. הוא התקשר באמצעות שירות שיחות מקוונות שעיוות את קולו ושמר את ההקלטות בקבצים מסודרים

שני כתבי אישום הוגשו אמש בארצות הברית (ו') נגד הצעיר הישראלי מאשקלון, שנעצר לפני כחודש בישראל בחשד שהיה אחראי לרוב איומי השווא לבצע פיגועים במוסדות יהודיים בארה"ב ובעולם בחודשים האחרונים. כתבי האישום נגד הצעיר בן ה-18 הוגשו לבתי המשפט בעיר אורלנדו שבפלורידה ובעיר את'נס שבג'ורג'יה.

 

 

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי באורלנדו, נכתב כי הצעיר ביצע 245 שיחות מאיימות, רובן למרכזים קהילתיים ולבתי ספר יהודיים בפלורידה, בחודשים ינואר עד מרס, ובין היתר השאיר עשרות הודעות המתארות בצורה גרפית מוות של ילדים. על פי כתב האישום, הצעיר ביצע את השיחות באמצעות שירות שיחות מקוונות שעיוות את קולו לקולה של אישה ואפשר לו להסתיר את זהותו. לאחר שהעיוות הוסר מההקלטות - נחשף כי קולו תואם את קולו של המתקשר.

 

הנאשם הקליט את כל השיחות בעצמו ושמר אותן בקבצים מסודרים בביתו, יחד עם כתבות חדשותיות המתארות את תגובות המשטרה לאיומים. הוא שילם עבור השיחות המקוונות באמצעות המטבע ביטקוין, המאפשר אנונימיות יחסית. אנטנה גדולה שמותקנת בבניין שבו הוא התגורר באשקלון אפשרה לו להשתמש בחיבור אלחוטי לטווחים ארוכים. הצעיר הואשם ב-28 סעיפים של ביצוע שיחות איומים והעברת מידע כוזב למשטרה.

הצעיר בהארכת מעצר בביהמ"ש בישראל (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
הצעיר בהארכת מעצר בביהמ"ש בישראל(צילום: דנה קופל)

האנטנה בביתו של הנאשם באשקלון ()
האנטנה בביתו של הנאשם באשקלון

 

בכתב האישום נוסף שהוגש בג'ורג'יה, הצעיר מואשם בשלושה סעיפים נוספים של ביצוע שיחות מאיימות, העברת מידע כוזב ומעקב והטרדה באמצעות האינטרנט. כתב האישום קושר את הצעיר לכמה מקרים שבהן הרשויות נקראו להגיב למקרי חירום שהתבררו כהמצאה. באחד מהם מתואר מקרה בחודש ינואר, שבו משטרת אוניברסיטת ג'ורג'יה קיבלה שיחת טלפון על פלישה לבית שהתבררה כקריאת כשווא.

 

לנאשם, ששמו נאסר לפרסום בישראל, יש אזרחות כפולה, אמריקנית וישראלית. על פי הרשומות של בית המשפט הפדרלי בפלורידה, אין לו עורך דין שמייצג אותו בארה"ב. הארגון המאגד את המרכזים הקהילתיים היהודיים בצפון אמריקה בירך על הגשת כתבי האישום. מהארגון נמסר כי הוא "גאה מאוד במחויבות יוצאת הדופן לבטיחות ולביטחון" במרכזים הקהילתיים.

 

לפני כחודש הגיעו שוטרי יחידת הסייבר של משטרת ישראל לדירתו של הצעיר באשקלון ועצרו אותו, לאחר חקירה שבוצעה בשיתוף פעולה עם ה-FBI. בחקירה עלה החשד כי מקור התרעות הפיגועים שהסעירו את הקהילה היהודית בארה"ב הוא בישראל. השוטרים עצרו גם את אביו של הצעיר.

 

 

בחקירה התברר גם כי החשוד ביצע מעשה דומה גם כאן בארץ. לפני כשלושה חודשים התקבלה שיחה במוקד 100 כי בכמה ערים הוטמנו מטענים במוסדות חינוכיים ברחבי הארץ. בהודעה נשמעה קולה של אישה שאמרה: "יש לכם פצצה בבית הספר". לאחר סריקות בכל האתרים התברר כי מדובר בהודעות שווא.

 

מהחקירה עלה כי לפני כמה חודשים הוא העביר, לפי החשד, התרעת שווא על הטמנת פצצות בבית ספר בניו זילנד, מה שהוביל לפתיחת החקירה. בהמשך התרחשו מקרים דומים באוסטרליה, במדינות באירופה וכן בארה"ב, במוקדים של הקהילות היהודיות (JCC). ברוב המקרים העקבות הובילו לישראל.

 

עורכת דינו של החשוד, גלית בש מהסנגוריה הציבורית, טענה בדיון הארכת המעצר של הצעיר בישראל כי הוא סובל מגידול בראש מאז היה בן 14. הסנגורית הוסיפה: "לחשוד יש בעיה התנהגותית והוא לא החזיק מסגרת אחרי כיתה א'. הוא לא עובד ולא חיי חיים של מסגרות ועבודה, וכתוצאה ממצבו הרפואי גם לא גויס לצבא. יש כאן כנראה שיחות טלפון שעוררו בהלה, אך יחד עם זאת לא צריך לנפח את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הצעיר בביהמ"ש בישראל
צילום: מוטי קמחי
מומלצים