ישראל מובילה תוכנית ראשונית להקמת מסילת רכבת לעזה
ראש מנהלת המעברים היבשתיים במשרד הביטחון נפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה ועדכן על התוכנית להרחבת מעבר ארז - בין היתר עם רכבת. "ההרחבה תתבצע בשטחי השדות של קיבוץ ארז", עדכן ראש מועצת שער הנגב
על רקע המשבר ההומניטרי החמור ברצועת עזה והשפעתו האפשרית על ביטחון ישראל, בתקופה האחרונה הונחה תוכנית ראשונית להקמת מסילת רכבת מישראל לעזה, לצורך סיוע. השבוע נפגש כמיל אבו רוקון, ראש מנהלת המעברים היבשתיים במשרד הביטחון, עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ועדכן אותם בפרטי התוכנית. ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, שנכח בפגישה מסר כי מדובר ביוזמה בעלת מימון בינלאומי שתכלול הרחבה משמעותית של המעבר.
בהודעה לתושבי היישובים בעוטף עזה מסר שוסטר: "שמענו בפגישה זו, מתא"ל (מיל.) כמיל אבו רוקון, ראש מנהלת המעברים היבשתיים במשרד הביטחון, כי מדינת ישראל מתכוונת – בסיוע מדינות ותקציבים בינלאומיים – להרחיב את מעבר ארז, שמשמש כיום רק למעבר בני אדם, לשם העברת סחורות, כולל באמצעות רכבת".
שוסטר הוסיף כי לפי התוכנית, ההרחבה המדוברת תתבצע באזור קיבוץ ארז, סמוך למעבר. "נראה שההרחבה של המעבר הקיים תתבצע בשטחי השדות של ארז", מסר. "ייעשה מאמץ גדול לוודא שהקיבוץ יהיה שותף משמעותי בפיתוח המתוכנן".
כמו כן בוחנת כיום ישראל, בעקבות לחץ של ראשי רשויות בעוטף עזה, אפשרות להגדלת מכסות האישורים לפלסטינים מעזה לישראל לצורכי עבודה בחקלאות בעיקר ביישובי עוטף עזה. יוזמה זו התקבלה בחיוב במשרד הביטחון ואף שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תומך ברעיון ובתנאי שהשקט יישמר. עם זאת בשב"כ מתנגדים בשלב זה להכנסת הפועלים.