שתף קטע נבחר

טראמפ: "סין עוזרת לנו עם צפון קוריאה, נחכה ונראה מה יהיה"

מול עשרות אלפי תומכים בפנסילבניה סיכם הנשיא האמריקני מאה ימים בתפקיד. הוא מנה את הישיגיו, תקף את התקשורת והבטיח: "אל תדאגו, אנחנו נבנה את החומה". הוא התייחס גם למדיניות ההגירה, המתיחות עם צפון קוריאה, והבטיח למגר את דאעש: "נעיף את הטרור האיסלאמי לכל הרוחות"

 

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ציין הלילה (א') מאה ימים מאז נכנס לתפקדיו בעצרת מיוחדת בפנסילבניה בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. בעצרת הוא תקף את התקשורת, מנה את הישיגו, חזר על הבטחות הבחירות טרם קיים, וגם התייחס למתיחות עם צפון קוריאה ולתפקיד החשוב של סין בנושא.

 

טראמפ התקבל במחיאות כפיים רבות שלוו בקריאות עידוד ל"ארצות הברית". בתחילת דבריו הוא הודה לכל מי שעזר לו בהשגת הניצחון הגדול בנובמבר והוסיף: "אני אוהב את המדינה אות אזרחי המדינה".

 

את נאומו בעצרת פתח טראמפ במתקפה על כלי התקשורת במדינה. הוא התייחס לארוחת הערב השנתית של כתבי הבית הלבן שנערכה בוושינגטון, לראשונה זה 36 שנה ללא נוכחות הנשיא: "התקשורת נמצאת בוושניגטון, לארוחת הערב השנתית שלהם, אבל בלי הנשיא. אני לא יכולתי להרגיש יותר טוב מאשר עכשיו, רחוק מאות מיילים מהם ובחברת אנשים טובים הרבה יותר מהם, אתם".

טרמאפ בעצרת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טרמאפ בעצרת(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אחד המשתתפים. "הנשיא שלי ויתר על ארוחת הערב כדי להביא את הקינוח שלנו" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אחד המשתתפים. "הנשיא שלי ויתר על ארוחת הערב כדי להביא את הקינוח שלנו"(צילום: רויטרס)

הנשיא האמריקני המשיך במתקפה: "לפני שנדבר על מאה הימים הראשונים שלי בנשיאות, בואו נדרג את מאה הימים של התקשורת, שאתם כמובן יודעים שהיא בושה. רוב האמריקנים אומרים שהתקשורת אינה מייצגת אותם. לפי מכוני מחקר, 80% מסיקור פעולות הממשל בתקשורת הוא שלילי בצורה מכוונת".

טרמאפ ונשיא סין. "סין עוזרת עם המצב בצפון קוריאה" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טרמאפ ונשיא סין. "סין עוזרת עם המצב בצפון קוריאה"(צילום: AFP)

בהמשך התייחס טראמפ ליחסים עם סין, על רקע המשבר עם צפון קוריאה: "במהלך הבחירות אמרתי שסין עושה מניפולציות, אבל הם עוזרים לנו עם המצב הרע בצפון קוריאה. נפגשתי עם הנשיא של סין והייתה לנו שיחה ארוכה. הוא אדם טוב. אני מאמין שהוא רוצה שהמצב הזה יתוקן. אני דיברתי איתו וביקשתי שהוא יפעיל עליהם לחץ ואנחנו נחכה ונראה מה יהיה".

 

הנשיא האמריקני התייחס גם להבטחת הבחירות שלו לבנות חומה בגבול ארצות הברית ומכסיקו: "אל תדאגו, אנחנו נבנה את החומה. אנחנו צריכים את החומה כדי לבלום הברחת סמים והגירה בלתי חוקית".

 

הוא הוסיף: "העולם קיבל עכשיו את המסר - אם תנסה להיכנס לארצות הברית באופן לא חוקי, אתה תיתפס, תיעצר, תגורש או תיכנס לכלא".

טראמפ. "אל תדאגו, אנחנו נבנה את החומה" (צילום: AP) (צילום: AP)
טראמפ. "אל תדאגו, אנחנו נבנה את החומה"(צילום: AP)

גם מדיניות ההגירה השנויה במחלוקת של טראמפ ומלחמתו בטרור עלו בעצרת. טראמפ אמר: "עשינו צעדים היסטוריים כדי למנוע מטרוריסטים איסלאמים להיכנס לארצות הברית. ראינו את סימני הדם מפיגועי התאומים, מהמירוץ בבוסטון. ראינו מה קורה במדינות אחרות. יש לנו מספיק בעיות לדאוג להן בתוך ארצות הברית. אני אומר את זה בצורה ברורה - אנחנו הולכים להעיף את הטרור האיסלאמי לכל הרוחות מהמדינה שלנו".

 

את נאומו סיים טראמפ בקריאה לאחדות ושיתוף פעולה בקרב אזרחי ארצות הברית: "כולנו בעלי אותו צבע דם, כולנו חולקים את אותן זכויות, כולנו נוצרו על ידי אותו אלוה. כל עוד נזכור את זה לא ניכשל. אנחנו האמריקנים והעתיד שייך לנו. העתיד שייך לכם!".

טרמאפ. "יחד נהפוך את אמריקה לחזקה יותר, נשיב את אמריקה לגדולתה" (צילום:  רויטרס) (צילום:  רויטרס)
טרמאפ. "יחד נהפוך את אמריקה לחזקה יותר, נשיב את אמריקה לגדולתה"(צילום: רויטרס)

הוא חתם את דבריו: "יחד נהפול את אמריקה להיות חזקה יותר, נהפוך את אמריקה להיות שוב גאה, נהפוך אותה להיות שוב בטוחה. יחד נשיב את אמריקה לגדולתה".

 

מוקדם יותר אמר טראמפ בפנייה השבועית שלו לאומה האמריקנית כי הוא מאמין שמאה הימים הראשונים של כהונתו הם "המוצלחים ביותר בהיסטוריה" של ארה"ב. הוא הוסיף כי מה שחשוב יותר מדירוג כהונתו עד כה היא העובדה שארה"ב מחזירה מקומות עבודה לאמריקנים.

 

 

 

טראמפ הוסיף: "ב-14 שבועות בלבד הממשל שלי הביא שינוי גדול לוושינגטון. אפשר לראות את השינוי המשמעותי בקשר בין העם לממשל שלהם. במשך תקופה ארוכה מדי לפוליטיקאים היה אכפת יותר מאינטרסים מיוחדים", הוסיף הנשיא האמריקני. בנוסף הוא התגאה בכך שהממשל שלו הוא הראשון שמינה שופט לבית המשפט העליון, ניל גורסוץ', במאה הימים הראשונים של הכהונה.

 

במאמר מיוחד ב"וושינגטון פוסט" כתב טראמפ: "סוגיה אחרי סוגיה, מחלקה אחרי מחלקה, אנחנו משיבים לאנשים את המדינה שלהם בחזרה. הבית הלבן הוא שוב ביתו של העם ואני אעשה כל שביכולתי כדי להיות נשיא העם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ בעצרת. "אל תדאגו, נבנה את החומה"
צילום: רויטרס
מומלצים