שתף קטע נבחר

צילום: Gettyimages

לזכר בניה ואחיקם: גיוס תרומות למימון גן הנצחה

ישיבת מקור חיים בגוש עציון שבה למדו רס"ן בניה שראל ז"ל ורב-טוראי אחיקם עמיחי ז"ל פתחה פרויקט מימון המונים להנצחת תלמידיה

 

 

אחיקם עמיחי ובניה שראל ז"ל (צילום: יוסי יהושוע, "ידיעות אחרונות") (צילום: יוסי יהושוע,
אחיקם עמיחי ובניה שראל ז"ל(צילום: יוסי יהושוע, "ידיעות אחרונות")

ישיבת מקור חיים בגוש עציון פתחה בפרויקט מימון המונים להקמת גן להנצחת רס"ן בניה שראל ז"ל ורב-טוראי אחיקם עמיחי ז"ל, תלמידיה שנפלו. עד לשעה 16:00 לערך כבר נתרמו יותר מ-70 אלף שקלים מתוך 100 אלף הדרושים להקמת הגן.

 

רב-סרן בניה שראל מפקד פלוגת הסיור של גבעתי, נהרג במבצע "צוק איתן" לפני שלוש שנים בתקרית ברפיח שגבתה את חייהם של סמל-ראשון ליאל גדעוני וסגן הדר גולדין. שראל, תושב קריית ארבע בן 26 במותו, נטמן בבית העלמין בחברון. אחיקם עמיחי, בן 20 במותו, נרצח לפני עשר שנים עם סמל דוד רובין כשטיילו בנחל תלם ליד חברון בעת חופשה. בקרב יריות עם ארבעה מחבלים, הם הצליחו להרוג אחד מהם ופצעו את האחרים.

 

חברי מחזור י"ז בישיבה מבקשים עזרה מהציבור באמצעות פלטפורמת Jgive למימון גן הנצחה בכניסה לקמפוס החדש בישיבה: "שוב מגיע יום הזיכרון. בכל פעם מחדש, כאילו לא עברו השנים - צפות ועולות התמונות, צפים ועולים הזיכרונות. אחיקם ובניה, חברינו, יקירינו, שנפלו על הגנת העם, על אהבת הארץ. זכינו להכיר את אחיקם. את טוב הלב שלו, את המסירות שלו לאהבת הארץ, את החיוך המתמיד בזווית הפה. אדם שמתספק במועט וצנוע בכל הליכותיו.

 

"זכינו להכיר את בניה. המסור כל כך לאנשים סביבו, שנותן את כולו, מהיותו מדריך בבני עקיבא ועד מפקד סיירת גבעתי, מהוויכוח על עניין אידאולוגי ועד ביצוע של רעיון משוגע, מצחיק, משמח".

 

חבריהם של הנופלים אמרו כי עם הודעתה של ישיבת מקור חיים על הקמת קמפוס חדש, החליטו להנציח את זכר חבריהם בהקמת גן שימוקם בכניסה לבית המדרש. "בעינינו, אין דבר שמאפיין יותר את חברינו הי"ד מאשר החיבור המיוחד שבין גן ובית מדרש". משפחותיהם של אחיקם עמיחי ובניה שראל התרגשו מהיוזמה הזו ונתנו לה את ברכתן.

 

איתן הולנדר, חבר המחזור של השניים המרכז את הפרויקט, אומר כי "יום הזיכרון ויום העצמאות מפגישים אותנו עם נשמות מיוחדות שמסרו נפשן על הקמתה וקיומה של מדינת ישראל. נשמות מיוחדות כאלו היו אחיקם עמיחי ובניה שראל, שזכינו ללמוד עמם בישיבת מקור חיים, ואף זכינו להכירם ולהיפגש עם אישיותם המיוחדת".

 

יואל שפיץ, חבר מחזור של שני החיילים שנפלו, סיפר עליהם: "אחיקם היה צנוע, פשוט ומסתפק במועט. הוא ידע להקשיב, לייעץ, לעודד, לבטא מחשבות בנושאים שונים, לקבל את השונים ממנו ולכבדם. כמה ידע לעזור, לפרגן, לדאוג לזולת, לתת, לקחת אחריות. הוא הלך עם האמת שלו. מה שהיה צריך לעשות - עשה".

 

על בניה שראל ז"ל, סיפר: "בניה היה אמיץ לב אך רגיש לזולתו. שובב גדול אך תמיד עם רובד פנימי עמוק של רצינות; בעל יכולת בהשגת כל משימה שהציב לעצמו ובהשלמתה עד תומה. מפקד קשוח וקפדן מחד גיסא ומעין אבא דואג מאידך גיסא. מפקד המקשיב לחייליו ומשתדל להקל מן המעיק עליהם. מפקד הניצב באומץ לב בראש לוחמיו בכל אירוע של לחימה. אדם שהנוכחות המרשימה והכריזמה שהייתה לו חיה בשלום עם ענוות אמת גדולה".

 

הוא ציין כי "דרך תרומה זו אנו רוצים להנציח את חברינו הגיבורים ואף להכיר טובה לישיבה בה גדלנו. הגן יהיה מקום של תוספת חיים ואור לתלמידי הישיבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי יהושוע, "ידיעות אחרונות"
בניה שראל ואחיקם עמיחי ז"ל
צילום: יוסי יהושוע, "ידיעות אחרונות"
מומלצים