שתף קטע נבחר

כפר קאסם: 5 שנים, 12 רציחות ו-0 הרשעות

תושבים בעיר הערבית שבשרון חוששים כי אחמד בדיר שנרצח שלשום הוא לא הקורבן האחרון. המשטרה פתחה בחקירה, אך הרקורד של השנים האחרונות לא מעורר תקווה. "אנחנו לא יודעים מי הבא בתור"

שורה עליונה מימין לשמאל: עאדל עיסא, ראבאל אבו ג'אבר, מוסטפא עאמר, עלאא עאמר וסוהיב פריג'. שורה תחתונה מימין לשמאל: מחמד אבו ג'אבר, חכמת עאמר, סלמאן פריג', עאמר סרסור ואנאס סרסור ()
שורה עליונה מימין לשמאל: עאדל עיסא, ראבאל אבו ג'אבר, מוסטפא עאמר, עלאא עאמר וסוהיב פריג'. שורה תחתונה מימין לשמאל: מחמד אבו ג'אבר, חכמת עאמר, סלמאן פריג', עאמר סרסור ואנאס סרסור

"כשרוצחים אדם במתחם של מסגד זה מצביע על עוצמת הפשיעה בעיר. אנחנו לא יודעים מי הבא בתור". תושבים בכפר קאסם זועמים בעקבות הרציחות ותופעת הירי והאלימות שפוגעת באנשים חפים מפשע בעיר. בחמש השנים האחרונות נורו ונדקרו למוות בכפר קאסם 12 אנשים, האחרון שבהם הוא אחמד בדיר. אלמונים ירו שלשום לעבר המכונית של בדיר, שבשלב מסוים ירד מהרכב, ניסה לברוח אבל נורה למוות ליד מסגד. הרוצחים שלו ושל שאר הקורבנות עדיין חופשיים, ועד כה המשטרה לא הצליחה להגיע אליהם.

 

הנרצחים בשנים האחרונות הם הילד אנאס סרסור (9) שגופתו נמצאה בתוך מטע זיתים; המורה עאמר סרסור (58) שנרצח בירי ליד ביתו; מנהל אגף החינוך בעירייה עאדל עיסא (55), שנורה בעת שירד מרכבו; שחקן הכדורגל סוהיב פריג' (27) שנורה למוות; מאג'דמה אבו ג'אבר, שגופתה נמצאה ליד צומת קאסם ועליה סימני אלימות; אחמד אבו ג'אבר (21), שנדקר למוות במהלך קטטה.

 

ראבאל אבו ג'אבר (27) נורה בתוך רכבו; סלמאן פריג' (29) נורה במרכז העיר; מוסטפא עאמר (52) ובנו עלאא עאמר (30) נורו בעת שהיו במגרש המכוניות השייך למשפחה; חכמת עאמר (55), נורה למוות בתוך בית עסק; ואחמד בדיר (27) שנורה אתמול במתחם מסגד בלאל בן רבאח', חודשיים בלבד אחרי שהתחתן.  

אחמד בדיר, שנרצח שלשום. "סיכן את חייו כדי לשמור על שלומם של התושבים" ()
אחמד בדיר, שנרצח שלשום. "סיכן את חייו כדי לשמור על שלומם של התושבים"

 


סימני הירי ברכב של בדיר. ניסה לברוח אבל נורה למוות ()
סימני הירי ברכב של בדיר. ניסה לברוח אבל נורה למוות

הלווייתו של בדיר בכפר קאסם, אתמול ()
הלווייתו של בדיר בכפר קאסם, אתמול

תושבים בכפר קאסם דיברו אתמול בשבחו של בדיר. "הוא מהאנשים הכי טובים בכפר. רק בגלל שהוא החליט להילחם באלימות, בסמים ובעוד תופעות חמורות בעיר, הפושעים החליטו לרצוח אותו. בדיר התנדב בשמירה שמפעילה העירייה, סיכן את חייו כדי לשמור על שלומם של התושבים אבל בסוף הוא שילם את המחיר היקר. חבל מאוד שאיבדנו אדם כזה, כולנו עצובים וכועסים. לא לכל אדם יש את האומץ להילחם בפושעים".

 

עלי סרסור, תושב כפר קאסם: "לצערי הרב נרצחים אצלנו אנשים חפים מפשע בעיר. 12 קורבנות נורו ונדקרו למוות תוך חמש שנים והפושעים עדיין מסתובבים חופשיים כי המשטרה לא הצליחה להגיע אליהם. מדובר בפושעים שמהווים סכנה לחיינו. אם הם ישארו מחוץ לכלא אז הרציחות יימשכו".

 

חאלד, תושב כפר קאסם: "אין מצב שנשתוק על מה שמתרחש בעיר. כולנו צריכים להילחם בתופעת הפשיעה. אם לא ננקוט בצעדים אז חיינו יהיו בסכנה, הכתובת כבר על הקיר".

 

ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר מסר בתגובה: "אנו מגנים את כל סוגי האלימות והפשיעה. תמיד יש לנו תוכניות בכדי למגר את התופעה. לצערי, אתמול רצחו אדם שהקריב את זמנו לטובת העיר. עד עכשיו האווירה אצלנו עצובה מאוד. מקווה שיפסיקו את גל האלימות בחברה הערבית".

 

במשטרה אמרו בתגובה כי "נפתחה חקירה לבירור נסיבות הרצח והוטל צו איסור פרסום על המקרה".

 


פורסם לראשונה 03/05/2017 23:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים