שתף קטע נבחר

אסון בטנזניה: עשרות ילדים נהרגו בהתהפכות אוטובוס

32 תלמידים בני 13-12 שעשו דרכם למבחן בצפון המדינה האפריקנית נהרגו כאשר האוטובוס שבו נסעו הידרדר לתהום. איתם נהרגו גם שני מורים ונהג. נסיבות התאונה עדיין נחקרות. נשיא טנזניה: "טרגדיה לאומית"

זירת התאונה בטנזניה ()
זירת התאונה בטנזניה

לפחות 35 בני אדם נהרגו, מרביתם ילדים בני 13-12, לאחר שאוטובוס שהסיע תלמידים בטנזניה מבית ספר הידרדר לתהום בצפון במדינה, כך דיווחו הערב (שבת) גורמי משטרה והצלה במדינה שבמזרח אפריקה. בתאונה הקשה נהרגו 32 ילדים, שני מורים ונהג האוטובוס.

 

לפי הדיווחים בטנזניה, באוטובוס נסעו תלמידים מבית ספר היסודי "לאקי וינסנט" בעיר ארושה הצפונית שהיו בדרכם למבחן במסגרת לימודיהם. במהלך הנסיעה איבד הנהג שליטה את הרכב והוא החליק מהכביש ליד נהר מלרה שבמחוז מאטו וצלל לתהום לצד הדרך. גורמי משטרה מסרו כי כל 35 הגופות אותרו ונשלפו מזירת התאונה.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

"התאונה התרחשה כאשר האוטובוס נסע על גבעה תלולה בתנאי גשם", מסר מפקד המשטרה בארושה, צ'ארלס מקומבו. "אנחנו עדיין חוקרים את נסיבות האירוע כדי לקבוע אם מדובר בתקלה טכנית או בטעות אנוש מצדו של הנהג".

 

נשיא טנזניה, ג'ון מאגופולי, מסר את תנחומיו בהודעה רשמית למשפחות ההרוגים וכינה את התאונה "טרגדיה לאומית". התאונה הזו חיסלה את החלומות של הילדים שהתכוננו לשרת את המדינה, ומדובר בכאב עצום עבור המשפחות המעורבות והמדינה כולה".

 

באפריקה יש כיום את שיעור ההרוגים בכבישים לנפש הגבוה בעולם, אף שרק 2% מעלי הרכב בעולם מצויים ביבשת, כך לפי נתוני הבנק העולמי. תשתיות רעועות נפוצות במקומות רבים ביבשת וכן תחזוקת כלי הרכב נחשבת ירודה במיוחד. לפי הנתונים בטנזניה, לפחות 11 אלף בני אדם נהרגו בכבישי המדינה בין 2014 ל-2016.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים