שתף קטע נבחר

אפודים זוהרים לקשישים: "חשופים לתאונות במעברי חצייה"

שיתוף פעולה של הרשויות הוביל למבצע חלוקת אפודים זוהרים לאוכלוסיית הגיל השלישי בבת ים. תושבת העיר: "יש כאן חבר'ה שטסים על הכביש. זה יכול למנוע אסונות"

 

 

עיריית בת ים, מרחב איילון של המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, החלו הבוקר (יום ד') במבצע חלוקת אפודים זוהרים לאוכלוסייה הקשישה בעיר. המטרה: לצמצם את מספר הנפגעים המבוגרים במעברי החצייה. לפי נתוני העירייה, כשליש מהתושבים הם מעל גיל 60. "אני מקווה שזה יעזור לי", העידה תושבת העיר אליס. "לפני כמה ימים כמעט ונדרסתי על ידי משאית".

 

האחראים על הבטיחות בכבישי העיר בת ים גילו בחודשים האחרונים כי רבים מגמלאי העיר כמעט ונפגעו בתאונות כשעברו במעברי חצייה או כשצעדו על המדרכות ואופניים חשמליים חלפו לידם במהירות. בשל כך נמנים הקשישים עם קבוצת הסיכון הגדולה ביותר, ולכן הוחלט להבליט אותם בזמן צעידתם.

"זה יכול לעשות רק טוב". מצטיידים באפודים זוהרים בבת ים ()
"זה יכול לעשות רק טוב". מצטיידים באפודים זוהרים בבת ים


"ניתחנו את תאונות הדרכים בבת ים ומצאנו שהאוכלוסייה הבוגרת חשופה בעיקר לתאונות דרכים במעברי חצייה", הסביר ראש לשכת התנועה במרחב איילון, רב-פקד שרון הרפז. "אחד הרעיונות שעלו זה לחלק להם אפודים זוהרים, במקביל לפעולות הסברה שקיימנו בשבועות האחרונים לנהגי אוטובוסים, תלמידי בתי ספר ומועדוני קשישים. יש לצד זה גם את נושא האופניים החשמליים, אנחנו מטפלים גם בזה ועושים מבצעים ייעודיים לכך".

 

צחי בן גיגי, מנהל הבטיחות בעיריית בת ים, ציין כי הרעיון עלה כדי להבליט את האוכלוסייה הבוגרת בשעות הלילה. "הרעיון להעלות את הנראות של הקשישים הוצע על ידי נהגים שטענו שלא תמיד רואים אותם. מבחינתנו, כל צעד שיעלה את הבטיחות בדרכים הוא מבורך".

 

רבקה, שלקחה אפוד זוהר, לבשה אותו מיד. לדבריה, מדובר ביוזמה חשובה: "יש כאן בבת ים חבר'ה צעירים שאנחנו לא ממש מעניינים אותם, הם 'טסים' על הכביש. האפודים הזוהרים יכולים למנוע הרבה מאוד אסונות. אני מתכוונת להשתמש בזה ולא משנה מה אני לובשת מתחת כי זה כדאי ויכול להציל אותי".

 

אליס, שכמעט ונדרסה לפני כמה ימים, אמרה בהתרגשות: "המשאית שכמעט פגעה בי עצרה ברגע האחרון. ישראלים נוסעים מהר מאוד. אני אלך עם האפוד בוודאות, זה יכול רק לעשות רק טוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים