שתף קטע נבחר

בעזה טוענים: זה האיש שחיסל את בכיר חמאס

יממה לאחר הצהרת הנייה כי נתפס רוצחו של מאזן פוקהא, משפחתו של הבכיר שחוסל טוענת כי המתנקש הוא אדם בשם אשרף אבו לילה. בעזה טוענים כי הוא היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס והודח ממנה בשל עבירות מוסר. לאחר מכן, כך נטען, הצטרף לארגון סלפי וגויס ע"י ישראל

 

בעזה טוענים: זה האיש שחיסל את פוקהא. אשרף אבו לילה ()
בעזה טוענים: זה האיש שחיסל את פוקהא. אשרף אבו לילה

בני משפחתו של מאזן פוקהא פרסמו היום (ו') כי החשוד בביצוע ההתנקשות, ושמנהיג חמאס איסמעיל הנייה טען כי הוא המחסל של פוקהא, הוא אדם בשם אשרף אבו לילה (37), פלסטיני ממחנה נוסיראת במרכז רצועת עזה.

 

מאז הפרסום טוענים ברצועה בין היתר נטען כי הוא היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס בעברו והודח ממנה בשל עבירות מוסר. לאחר מכן, כך לפי הטענות, הוא הצטרף לאחת הקבוצות הסלפיות ברצועה וגויס בידי המוסד הישראלי. יש לציין כי בכל הנוגע לטענות שהמוסד אחראי, הארגון כלל לא אחראי על רצועת עזה אלא השב"כ.

 

מקורות אחרים ציינו כי הוא סוחר מכוניות ושאחיו בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. עוד נטען כי חלק מבני משפחתו של אבו לילה עובדים במוסדות ממשלתיים שונים בעזה שכפופים לחמאס.  

 

אתמול כינס מנהיג חמאס הנכנס הנייה מסיבת עיתונאים והודיע על מעצרו של האדם שחיסל את פוקהא, שפעל לדבריו בהוראות של מערכת הביטחון הישראלית. הנייה שהופיע כשלצדו אלמנתו של פוקהא ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הוסיף כי החשוד הודה במעשה.

 

"הרוצח יישפט וייענש לפי החוק. למרות הכאב אנחנו שמחים ברגע זה וגאים במנגנוני הביטחון שלנו", אמר הנייה. העובדה שמנהיג חמאס הנייה נשא את ההודעה על פענוח החיסול מוכיחה את גודל המשמעות שחמאס ייחס לפוקהא ולחיסולו. אתמול ערכה התביעה הצבאית בעזה הכפופה לחמאס שחזור של החיסול עם החשוד שהנייה הודיע רשמית כי נעצר ועם אחרים שהיו קשורים לחיסול. לא נמסר מי האחרים ומה מספרם.

הנייה במסיבת העיתונאים, אתמול ()
הנייה במסיבת העיתונאים, אתמול

מאזן פוקהא ()
מאזן פוקהא

פוקהא חוסל מטווח קצר סמוך לביתו בשכונת תל אל-הווא שבדרום מערב העיר עזה בידי מתנקש או מתנקשים שהשתמשו בכלי נשק עם משתיק קול. הם ירו בו בראשו ארבעה כדורים ונמלטו. הוא מת מיד.

 

לאחר החיסול הפנו בחמאס אצבע מאשימה לעבר ישראל וטענו כי באמצעותו היא מבקשת ליצור מורא בקרב האסירים המשוחררים האחרים שגורשו לרצועת עזה וחשו שהם מוגנים מפני חיסול. במסגרת חקירת החיסול הטיל חמאס מצור על עזה ואסר על כניסה ויציאה של אף גורם למעט מקרים הומניטריים חריגים.

 

פוקהא, איש חמאס מהעיירה טובאס במקור, נשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת מחבל לבצע פיגוע התאבדות. המחבל התפוצץ באוטובוס של חברת אגד ליד צפת ורצח 9 בני אדם. הוא שוחרר מהכלא בעסקת שליט בשנת 2011 ועקב חומרת מעשיו הוא גורש לרצועת עזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים