שתף קטע נבחר

סלפי עם מלניה טראמפ: הילד שגנב את ההצגה בבית החולים הדסה

יוסף דוד בן ה-11, שמאושפז בבית החולים הדסה עין כרם, פגש את הגברת הראשונה של ארה"ב מלניה טראמפ ואת רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בעת ביקורן המשותף. הילד השאפתני הצליח להגניב סלפי עם אשת הנשיא: "יצא יפה - אני ומלניה הסתכלנו בול באותו מקום וכל השאר לא"

סלפי עם הגברת הראשונה של ארה"ב (צילום: שחר חי) (צילום: שחר חי)
סלפי עם הגברת הראשונה של ארה"ב(צילום: שחר חי)
נשות המנהיגים, הגברת הראשונה של ארה"ב מלניה טראמפ ואשת ראש הממשלה שרה נתניהו, ביקרו הערב (יום ב') יחד בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הן פגשו ילדים המאושפזים בבית החולים ושלומדים בבית הספר של הדסה, ונהנו משיעור אומנות משותף בחצר, כשילד אחד הצליח להנציח את הרגע.  

 

יוסף דוד בן ה-11, שמאושפז כבר שמונה ימים ולומד מדי יום בבית הספר לילדים בבית החולים, צילם את התמונה הנכספת וסיפר ל-ynet: "המפגש היה מרגש, עשינו פעילות כיפית. אמרתי למלניה שהיא יפה והיא אמרה לי 'תודה', וצילמתי סלפי".

 


מאיפה הגיע הרעיון? "פשוט מאוד, בוואטספ אני תמיד אוהב לעשות מלא תמונות של מפורסמים. הצטלמתי עם ניר ברקת, עשיתי איתו סלפי כשהוא בא לפתוח את המגרש בבקעה, אז עכשיו אני עושה עם כולם סלפי".

 

ואיך החברים שלך יגיבו כשיבינו שפגשת את אשתו של נשיא ארה"ב? "נראה לי שהם יקנאו מאוד".

 (צילום: אמיל סלמן, הארץ) (צילום: אמיל סלמן, הארץ)
(צילום: אמיל סלמן, הארץ)

יוסף דוד (צילום: שחר חי) (צילום: שחר חי)
יוסף דוד(צילום: שחר חי)
 

יוסף, תושב שכונת בקעה בעיר שעלה לארץ לפני שש שנים מוונצואלה, סיפר כי מלניה שאלה אותו מאיפה הוא, "בגלל המבטא. אמרתי לה מפה, מישראל, והיא הופתעה, אז אמרתי לה שפעם כשהייתי ילד קטן הלכתי לדרום אמריקה".

 

"שרה אמרה שאני חמוד", הוא המשיך. "הם שאלו כמה זמן אנחנו כאן, בני כמה אנחנו. חברים שלי התקשרו ואמרו 'איזה כיף לך, אשתו של דונלד טראמפ תבוא אליכם'. לפחות הצלחתי לעשות איתן סלפי. יצא יפה - אני ומלניה הסתכלנו בול באותו מקום וכל השאר לא". 

נשות המנהיגים פוגשות ילדים בבית החולים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נשות המנהיגים פוגשות ילדים בבית החולים(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

"מהספרייה של הגברת הראשונה". מתנות לילדים (צילום: שחר חי) (צילום: שחר חי)
"מהספרייה של הגברת הראשונה". מתנות לילדים(צילום: שחר חי)

במהלך הביקור נשות המנהיגים העניקו לילדים מתנות - מלניה נתנה להם תיקי גב קטנים וספרי ילדים. הילדים העניקו גם להן שי - אלבומי תמונות עם הקדשה אישית ומכתבים שכתבו. הנשים גם חנכו ספסל בגינת המשחקים. 

 

הסלפי המביך של ח"כ חזן ()
הסלפי המביך של ח"כ חזן

מי שייזכר מביקור טראמפ בגלל סלפי הרבה פחות מעודן הוא ח"כ אורן חזן, שגרר את הנשיא דונלד טראמפ להצטלם, כשהוא אומר לו: "I wish I could do a selfie with you". ראש הממשלה נתניהו ניסה להוריד את ידו של חזן, אך ללא הצלחה. 

 

בראיון למשדר המיוחד ב-ynet, דקות ספורות אחרי הסלפי, אמר חזן: "סיפרתי לטראמפ שאומרים עליי שאני טראמפ הישראלי, סיפרתי לו עד כמה אני מתרגש ושהייתי אוהד שלו מתחילת הדרך ואז אמרתי לו, 'צריך עוד כמונו'. ואז פשוט הוספתי: 'מה אתה אומר, אפשר סלפי?' אז הוא אמר - יאללה".

 

"נתניהו קצת פחות אהב את הרעיון", הודה חזן, "אבל הנשיא חיכה והקטע המביך היה שפשוט נתקע לי הטלפון. זו הייתה החוצפה שלי - גם כשנתקע לי הטלפון התעקשתי, כיביתי, הדלקתי. הוא היה סופר-סבלני - המתין וחיכה עד שאסדר את המצלמה. עשינו את התמונה ואני אומר לך - בשבילי ואני חושב שגם בשבילו זה רגע היסטורי".

כותרות בעולם אחרי תקרית הסלפי של ח"כ חזן ()
כותרות בעולם אחרי תקרית הסלפי של ח"כ חזן

 

שעות לאחר התקרית המביכה, כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו בהרחבה, ובלעג לא מוסתר, על הרגע המוזר בקבלת הפנים לדונלד טראמפ בנתב"ג. כולם הדגישו את אי שביעות הרצון של טראמפ ושל נתניהו מהמעשה, ורבים דיווחו גם גם על המבוכה הגדולה בישראל מכך שחזן ואישים אחרים הסתננו לטקס אף שלא היו מוזמנים אליו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר חי
סלפי עם מלניה טראמפ
צילום: שחר חי
מומלצים