שתף קטע נבחר

"טראמפ ביקש להכחיש הוכחות לקשר עם רוסיה"

לפי גורמים אמריקנים הנשיא פנה לראשי מודיעין בבקשה להצהיר בפומבי שאין ראיות לקשר בין אנשיו לבכירים רוסים בתקופת הבחירות. ראש המודיעין הלאומי וראש ה-NSA, כך נטען, סירבו לבקשה החריגה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פנה לשני ראשי מודיעין בבקשה להכחיש בפומבי ראיות לשיתוף פעולה בין צוות הקמפיין הרפובליקני לבכירים רוסים במערכת הבחירות האחרונה. כך סיפרו גורמים רבים בממשל האמריקני בעבר ובהווה ל-CNN. הדיווח פורסם לראשונה ב"וושינגטון פוסט".

 

לפי אותן טענות טראמפ שוחח בנושא עם דן קואטס, ראש המודיעין הלאומי, ועם האדמירל מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי. אותן שיחות לפי CNN היו בחודש מרס, אז הודיע ראש ה-FBI ג'יימס קומי (שטראמפ פיטר החודש) כי נפתחה חקירה על ההתערבות הרוסית בבחירות והקשר בין אנשי טראמפ לקרמלין.

טראמפ הבוקר בבית לחם (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ הבוקר בבית לחם(צילום: רויטרס)

הגורמים האמריקנים ששוחחו עם CNN אמרו שקואטס ורוג'רס חשו אי נוחות מהבקשה של נשיא ארה"ב, וסירבו לשתף פעולה. הדיווח מעמיק את החשד שג'יימס קומי פוטר מראשות ה-FBI בגלל חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות והקשר עם אנשי טראמפ. נשיא ארה"ב מינה בשבוע שעבר את רוברט מולר, ראש ה-FBI לשעבר, לתפקיד תובע מיוחד שיפקח על חקירת הקשרים עם רוסיה.

 

בתגובה לדיווח בארה"ב אמרו בבית הלבן כי הם "לא מאשרים או מכחישים טענות לא מבוססות, שמסתמכות על הדלפות שאינן חוקיות מגורמים אנונימיים". אדם שיף, הדמוקרט הבכיר בוועדת המודיעין בבית הנבחרים, הזהיר כי הדיווח על הבקשה החריגה "היא טענה מטרידה נוספת לפיה הנשיא התערב בחקירת ה-FBI".

דן קואטס, ראש המודיעין הלאומי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דן קואטס, ראש המודיעין הלאומי(צילום: AFP)

מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי(צילום: רויטרס)
  

כשטראמפ המריא בסוף שבוע למזרח התיכון נכתב ב"ניו יורק טיימס" כי בפגישה שקיים טראמפ עם בכירים רוסים - בהם שר החוץ הרוסי ושגריר רוסיה בוושינגטון - החודש בבית הלבן, אמר להם הנשיא כי

הדחתו של ראש ה-FBI קומי הסירה ממנו "לחץ גדול".

 

לפי "ניו יורק טיימס" הדיווח נשען על מסמך המסכם את הפגישה. "ממש עכשיו פיטרתי את ראש ה-FBI, הוא היה משוגע, מטורלל אמיתי", אמר טראמפ לפי המסמך שהציג לעיתון גורם רשמי אמריקני. "היה עליי לחץ גדול בגלל רוסיה. הוא הוסר ממני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים