נהגי המוניות מזהירים מכאוס בנתב"ג: "המצב יהיה כמו בתחנה המרכזית בת"א"
הלילה בחצות יסתיים חוזה הבלעדיות של חברת המוניות הדר בנתב"ג - וכל מונית תוכל לאסוף נוסעים מהמתחם. הנהגים טוענים: "תהיה פה הפקרות". רשות שדות התעופה תציב אוטובוסים שייקחו נוסעים בחינם למרכזי הערים. רכבת ישראל תתגבר את תדירות העצירות בשדה התעופה
"רק לפני רגע עבר לידי נהג עם מונית ג'יפה ושאל מאיפה הוא יכול לקחת נוסעים, ואני שואל: 'איך תיקח נוסעים באוטו כזה?'". נהגי תחנת המוניות "הדר" שפועלת בנתב"ג מזהירים מקטסטרופה שתיווצר החל מהלילה בחצות, אז יסתיים חוזה הבלעדיות של החברה בנמל התעופה. הדבר יאפשר לכל נהגי המוניות הרשומות בישראל להתייצב במקום ולאסוף נוסעים. ברשות שדות התעופה נערכים להציב אוטובוסים שייקחו את הנוסעים בחינם למרכזי הערים וברכבת ישראל יתגברו את תדירות העצירות בנתב"ג
סירובם של נהגי תחנת מוניות "הדר" להוריד את מחירי הנסיעה ב-31 אחוז, כפי שהציעה חברת "GETT" שותפתה במכרז, הוביל לסיום חוזה ההתקשרות בין החברות לרשות שדות התעופה. החל מהלילה יוכלו כל נהגי המוניות הרשומות בישראל להתייצב בנתב"ג ולקחת נוסעים, זאת לאחר בדיקת טפסים קצרה שתעשה על ידי נציגי הרשות.
נהגי התחנה הוותיקה מזהירים מכאוס מחוץ לטרמינל 3. "יתחילו להגיע 'חאפרים' עם מוניות ישנות ובלי סטנדרטים. זה ייראה כמו מחוץ לתחנה המרכזית בת"א. מוניות הדר נמצאות כאן החל מ-1948", הסביר הנהג יעקב מועלם. "אנחנו אלה שפינינו במוניות את הפצועים אחרי הטבח שביצע כאן הטרוריסט קוזו אוקמוטו בשנת '72. לקחנו מכאן עולים חדשים לעיירות פיתוח - אנחנו ההיסטוריה של המקום הזה. אנחנו חברה מאורגנת ומסודרת וכעת תהיה פה הפקרות - כל נהגי התחנה המרכזית שלוקחים 80 שקל מתל אביב לחולון יבואו לפה".
אלי גטניו, שעבד לדבריו ב"GETT" ועבר למוניות "הדר" לאחר שהתעריף (הסכום שנהגי המוניות משלמים לחברה) האמיר מ-350 שקל בחודש ל-1,200, אמר: "לא הצלחתי לעבוד שם כי הייתי חוזר הביתה על ארבע. הם מתנהלים כמו חברת הייטק, לא כמו חברת מוניות שדואגת לפרנסה של העובדים שלה. אי אפשר לדרוש מאיתנו להוריד 31 אחוז בלי לדבר איתנו ובלי לבדוק את ההוצאות השוטפות שלנו".
נהגי "הדר" ציינו כי נהלי העבודה שלהם מחייבים אותם לתת שרות לא פשרות. לדבריהם הם נדרשים בין היתר להגיע לעבודה בחולצות מכופתרות, עם מוניות נקיות ועם דמי נסיעה קבועים ומפוקחים. "יש לנו הוצאות כבדות של מע"מ, מס הכנסה, דלק וביטח. לנסוע עם קיזוז של 31 אחוז הופך לדבר לא משתלם. רואה החשבון אמר לי שככה אין טעם שאני אמשיך לעבוד", אומר הנהג בני-שי מאיר, שהוסיף: "הם לא יכולים אחרי 40 שנה לזרוק 400 משפחות לרחוב. אישה שעובדת במשק בית מרוויחה יותר ממני. זה הגיוני? אני מסיע כאן נוסעים כבר 40 שנה ולא הייתה עליי תלונה אחת".
עופר, נהג בתחנה, אמר כי הוא וחבריו לא מתנצלים על המחיר שהם גובים: "אני לא עושה הנחות לאף אחד. נסיעה במונית זאת פריבילגיה. מי שלא טוב לו, שייסע ברכבת או באוטובוסים".
ברש"ת הסבירו כי כחלק מההכנות לתום חוזה הבלעדיות של מוניות "הדר" נבנה צוות שיפקח על המוניות שיתחילו לפעול בנתב"ג החל מהלילה. "הנוסעים יעודכנו במחירי המחירון המאושרים ובמקומות שבהם אין מחיר אחיד יונחו הנהגים להפעיל מונה". בנוסף, רשות שדות התעופה תעמיד מערך אוטובוסים בחינם בשעות העומס למרכזי הערים. ברכבת ישראל הוחלט לתגבר משמעותית את הרכבות לנתב"ג, עם היערכות לתוספת של בין 3,000 ל-4,000 נוסעים מידי יום.