שתף קטע נבחר

"מערכת שלמה אחראית להרג נדא, לא רק הנהג"

הדוד של נדא איבדאח, בת ה-16 שנהרגה בפגע וברח בחיפה, מפנה אצבע מאשימה לעבר הנהג שדרס והפקיר, וגם לעבר אחרים: "הוא נכנס בה ואפילו לא התעניין במה שקרה, אבל בכביש הזה נשפך הרבה דם גם לפני כן - ואיש לא מתעניין"

 

 

"נדא הייתה ילדה אהובה שתמיד חייכה. מישהו פשוט החליט לשים קץ לחיים שלה". בני משפחתה של נדא איבדאח, הנערה בת ה-16 שנהרגה שלשום (יום ג') בתאונת פגע וברח בחיפה, מתקשים לעכל את האסון שנחת עליהם.

 

נדא איבדאח. דודה: "כל המשפחה בהלם" (צילום: באדיבות המשפחה) (צילום: באדיבות המשפחה)
נדא איבדאח. דודה: "כל המשפחה בהלם"(צילום: באדיבות המשפחה)

זידאן זידאן, דודה של נדא, סיפר ל-ynet כי הוזמנה לסעודת רמדאן ולאחר מכן יצאה עם חברותיה. "נדא הלכה עם חברות לקנות משהו מתוק, עברה במעבר חצייה ולאחר מכן בא רכב במהירות מופרזת, נכנס בא, העיף אותה ובזה שם קץ לחיים שלה. בנוסף לכך הוא גם בורח, אפילו לא יושב לרגע ומתעניין במה שקרה. אדם שעושה מעשה כזה ובורח - זו פשוט הריגה", אמר.

 

זר שהונח הבוקר מול ביתה של נדא (צילום: חגי דקל) (צילום: חגי דקל)
זר שהונח הבוקר מול ביתה של נדא(צילום: חגי דקל)

"כל המשפחה נמצאת במצב של שוק", הוסיף הדוד. "ילדה בת 16 שהייתה איתם בבוקר ובערב כבר איננה. צריך לזה כוח סבל לא פשוט".

 

הבוקר האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצרו של תושב חיפה, בן 67, שחשוד כי דרס והפקיר את נדא. אתמול הגיעו השוטרים לביתו של הנהג, שלא הסגיר את עצמו, ועצרו אותו. מכוניתו נתפסה בחניון סמוך לשוק תלפיות בעיר. החשוד עצמו נעדר מהדיון כיוון שאושפז הלילה בבית החולים רמב"ם לאחר שחש ברע. סנגורו, עו"ד אולג פרגין מהסנגוריה הציבורית, אמר כי מרשו סובל מבעיות לב והוסיף כי הוא ממשיך להכחיש כי נהג ברכב שפגע בנערה.

 

על טענת הנהג שמכחיש כל קשר לדריסתה של נדא אומר זידאן: "לא נתערב בעבודת המשטרה, אבל אם זה לא הוא - מי כן עשה את המעשה הזה?".

 

הרכב שפגע בנדא ()
הרכב שפגע בנדא

הפגנה בציר שבו אירעה התאונה, אמש ()
הפגנה בציר שבו אירעה התאונה, אמש

יחד עם זאת, דודה של נדא מפנה אצבע מאשימה לא רק לכיוון הנהג: "אני מאשים מערכת שלמה. העניין לא עומד רק על בנאדם שפגע בילדה והרג אותה. הוא רק חלק מכך. יש מערכת שלמה - האחראי על הכבישים, המהנדס, ראש העיר - שאחראית על הריגת הילדה הזאת".

 

לאחר התאונה הציתו תושבים בשכונת חליסה בחיפה פחי אשפה באזור שבו אירעה התאונה, ובערב שלאחר מכן השתתפו יותר מ-100 תושבים בהפגנה במקום. הם חסמו את הכביש ובמיוחד את מעבר החצייה בפחי אשפה וישבו על הכביש. התושבים טוענים כי מאז הורחב הכביש והפך לנתיב מרכזי בין הכניסה לעיר והעיר התחתית לבין שכונת הדר, הפכו חייהם לסיוט בטיחותי, ותאונות רבות מתרחשות במקום.

 

בהמשך לכך טוען זידאן: "אם זו הייתה פעם ראשונה, אתה אומר מילא, אבל אם נשפך שם כל כך הרבה דם ואף אחד לא מתייחס - אז יש תקלה במערכת והיא צריכה להיבדק ברצינות. באותו ציר יש כבר שישה הרוגים, נערכו שתי הפגנות עד כה וראש העיר לא מתייחס. הבעיה היא במערכת עצמה, לא רק במי שהרג".

 

 

הבוקר: רוכב אופנוע נהרג מפגיעת טרקטור בכביש 5

בינתיים, התאונות הקשות נמשכות. הבוקר נפצע אנושות רוכב אופנוע כבן 30 מפגיעת טרקטור למחלף תקווה בכביש 5. צוות מד"א שהגיע למקום התאונה פינה אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה תוך פעולות החייאה ובהמשך קבעו הרופאים את מותו.

 

אמש נהרג הולך רגל בכביש 22, בכניסה המזרחית לחיפה. מחקירת בוחני התנועה במחוז חוף עולה כי ההרוג, אזרח אוקראיני כבן 50, עבד על ספינה בנמל הקישון הסמוך. במשטרה חושדים כי תעה בדרכו, הגיע אל הכביש הראשי ושם מצא את מותו.

 

רענן בן צור השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים