שתף קטע נבחר

המדינות הבלטיות נגד תוכנית הילדים: "תעמולה רוסית"

סדרה מצוירת שהפכה ללהיט בינלאומי מגוללת את סיפורם של הילדה מאשה וחברה הדוב. באסטוניה מאשימים כי הדוב, שמציל את הילדה ממצבים מביכים בכל פרק, הוא דמות מראה לאימפריה הרוסית בגרסה אכפתית ואוהבת: "זו לוחמה פסיכולוגית". גם בליטא נשמעו טענות דומות

תוכנית הילדים הרוסית המצליחה, שנרכשה על-ידי יותר מ-100 מדינות בעולם ורשמה יותר מ-10 מיליארד צפיות ביוטיוב, נתקלת בהאשמות של תעמולה מצד המדינות הבלטיות: כלי תקשורת ברוסיה דיווחו השבוע על מאמר שכתב מומחה אסטוני בעיתון פיני כי תוכנית הילדים היא מסווה עבור רוסיה כדי להעביר לצופים במדינות השונות את דמות השלטון במוסקבה כאכפתי ואוהב.

 

סדרת הילדים מגוללת את סיפורם של הילדה מאשה וחברה הטוב ביותר מישה הדוב. מאשה היא ילדה שמייצרת לא מעט צרות לדוב והוא נוהג להצילה בכל פעם. לטענת ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת טאלין, בירת אסטוניה, הדוב בעצם מייצג את רוסיה.

הילדה שעושה צרות והדוב שמציל אותה ()
הילדה שעושה צרות והדוב שמציל אותה
 

"זה ניסיון להראות את 'הרכות' של השלטון הרוסי", טוען המומחה. "זה חלק ממלחמה נגד התדמית השלילית של רוסיה והחלפתה בתדמית חיובית בכך שהדוב, שבאסטוניה הוא סמל לרוסיה, מציל את המצב בכל פרק".

 

המומחה האסטוני טען עוד כי "התוכנית המצוירת היא שטיפת מוח לילדים ותעמולה של השלטון הרוסי שמנסה לחתור תחת היסודות של אסטוניה. התוכנית היא סכנה לביטחונה של אסטוניה".

 

אסטוניה היא אחת המדינות הבלטיות שזכו לעצמאות לאחר פירוקה של ברית המועצות. היא גם לא היחידה שמתנגדים לתכנים שמוצגים בסדרה המצוירת. גם ליטא, מדינה בלטית נוספת, השמיעה בעבר טענות דומות. "הצלחתה של הסדרה היא חלק מהניסיון הרוסי להשפיע על המידע שמוצג במדינות השונות וליישם את מדיניותה", נאמר בהודעת הממשלה הליטאית בשנה שעברה.

 

בחברה שמפיקה את תוכנית הילדים המצליחה דחו על הסף את הטענות והגדירו את מאמרו של המומחה האסטוני כ"מוזר". "זה רק אחת מהדעות המוזרות שחבל להגיב עליהן. אנחנו בעיצומה של יצירת עונה נוספת לסדרה שכבשה את העולם", נמסר מחברת ההפקה.

 

הסדרה משודרת ביותר מ-100 מדינות ותורגמה כבר ב-25 שפות שונות. בין הרשתות שרכשו את הזכויות על הסדרה נמצאות גם NBC האמריקנית, נטפליקס והטלוויזיה הצרפתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים