שתף קטע נבחר

 

קמפיין למניעת תאונות: "הולכי הרגל הם בני המשפחה שלך"

39 מתוך 144 הרוגים מתחילת השנה הם הולכי רגל, חלקם נהרגו במעברי חצייה. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ינסו להילחם בתופעה באמצעות קמפיין רגשי שקורא לנהגים לראות בהם בני משפחה: "הפכנו את מעברי החצייה למלכודת מוות"

 

 

הקמפיין החדש. מגמה מדאיגה    (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

הקמפיין החדש. מגמה מדאיגה    (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שנת 2017 נמצאה רק במחציתה, ומספר הולכי הרגל שנהרגו בכבישים הולך ועולה. נכון להיום (א') מתוך הסך הכללי של 144 הרוגים בכבישים, 39 הם הולכי רגל שחלקם מצאו את מותם בעת חציית מעבר חצייה. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מודאגים מהמגמה והערב (א') ישיקו קמפיין הקורא לנהגים לראות בהולכי הרגל "בני משפחה" ואולי בכך לעורר בהם רגש כלשהו.

 

מתוך הקמפיין. פונים אל הרגש של הנהגים (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
מתוך הקמפיין. פונים אל הרגש של הנהגים(באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
 

אל הסטטיסטיקה העגומה של הרוגים בתאונות דרכים התווספו בסוף השבוע חמישה בני אדם, בהם שני הולכי רגל, האחרון שבהם הבוקר בזכרון יעקב. נתוני הרשות לבטיחות בדרכים מראים כי כשליש מההרוגים בכל שנה הם הולכי רגל, לעומת 20 אחוז בממוצע מדינות ה-OECD. הנתון הופך מפחיד יותר כשמגלים שכשליש מהולכי הרגל שנהרגו או נפצעו קשה בישראל - נפגעו במעבר החצייה, כאשר קבוצת הגיל הפגיעה ביותר היא מ-65 ומעלה.

 

בשנת 2016 נהרגו 377 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 104 הולכי רגל (28 אחוז), רבע מהם נפגעו במעברי חצייה לא מרומזרים, שטחים הנחשבים למוקדי סיכון בשל החיכוך התדיר בין הולך הרגל לבין כלי הרכב. ב-70 אחוזים מהתאונות החמורות של פגיעה בהולך רגל, נרשמו עבירות לנהגים המעורבים כשהשכיחה ביותר היא אי ציות לחובת מתן זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה.

 

 (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
(באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

 (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) (באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
(באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
 

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים קבעו כמטרה לשנה זו לצמצם את היפגעות הולכי הרגל בתאונות הדרכים. לפיכך, יושק קמפיין שפונה לנהגים, להולכי הרגל ובעיקר לאוכלוסייה המבוגרת. הקמפיין מציג את הולכי הרגל כבני משפחתם של הנהגים המבקשים לחצות את הכביש באמצעות שלטים שאותם הם מניפים כמו ילד שמניף שלט "אבא תעצור, אני רוצה לעבור", ואדם קשיש מניף שלט שעליו נכתב "יעלי, תעצרי, אני רוצה לעבור".

 

נחמה לאור דרורי, מנהלת חטיבת חינוך והסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אומרת כי "אנחנו כחברה הפכנו את מעברי החצייה למלכודות מוות. מצד אחד, אנו מחנכים את הציבור לחשוב שזה המקום הבטוח ביותר לחצות בו את הכביש, אך בסופו של דבר אנו לא מאפשרים להם לחצות את הכביש בבטחה באותם מעברי חצייה. לכן יש לשים לנו, הנהגים, תמונת מראה לא נעימה על הדרך בה אנחנו מתייחסים להולכי הרגל, וזאת באמצעות המסר: אם היינו מתייחסים אל הולך רגל כאל בן משפחה, זה לא היה קורה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
מתוך הקמפיין החדש
באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
מומלצים