שתף קטע נבחר

טראמפ נגד ראש העיר לונדון: "יש לו תירוצים עלובים"

מתקפת הטרור הציתה חזית נוספת - דווקא בין נשיא ארה"ב לראש העיר המוסלמי של לונדון. זה התחיל אתמול כשנזף טראמפ בסאדיק חאן כי "שבעה נהרגו והוא אומר שאין מה לדאוג", וזה השיב שיש לו "דברים יותר טובים לעשות" מלהגיב. כעת תוקף טראמפ שוב: "התקשורת לא משתכנעת ממנו"

טראמפ נגד חאן - ולהיפך (צילום: AP, AFP) (צילום: AP, AFP)
טראמפ נגד חאן - ולהיפך(צילום: AP, AFP)

לאחר שכבר השתלח אתמול בראש העיר לונדון בעקבות ניסיונו להרגיע את הציבור אחרי מתקפה הטרור בלילה שבין שבת לראשון, היום (ב') שוב מחדש הנשיא האמריקני דונלד טראמפ את האשמותיו נגד סאדיק חאן, ראש העיר המוסלמי הראשון בבירה מערבית גדולה. "יש לו תירוצים עלובים", כתב הערב נשיא ארה"ב בטוויטר בתגובה לסערה שכבר החלה בין השניים אתמול. הבית הלבן ניסה מצדו לצנן את הרוחות ומסר כי "טראמפ לא ניסה להתחיל מריבה עם סאדיק חאן".

 

באחת מהודעותיו הראשונות לתקשורת אתמול, שעות ספורות לאחר ששלושה מחבלים של דאעש הסתערו על המונים בגשר לונדון ובמתחם בילויים סמוך ורצחו שבעה ופצעו עשרות רבים נוספים, מסר ראש העיר חאן כי תהיה נוכחות גבוהה יותר של כוחות משטרה ברחבי הבירה. "על האזרחים לא להירתע מכך. אין סיבה לדאגה", ניסה קאן להרגיע.

 

בתגובה לכך כתב טראמפ בין היתר בסדרת ציוצים זועמים כי "לפחות שבעה נהרגו ו-48 נפצעו במתקפת הטרור, וראש העיר של לונדון אומר ש'אין שום סיבה לדאגה!". דוברו של חאן מסר אתמול אחר-הצהריים כי לראש העיר יש "דברים טובים יותר לעשות" מלהגיב לציוץ "לא מעודכן" של טראמפ, "שמוציא את דבריו של חאן מהקשרם".

 

והיום – טראמפ שוב משיב אש. "תירוצים עלובים מפי ראש העיר לונדון סאדיק חאן, שהיה צריך לחשוב מהר על תגובה לאמירה שלו ש'אין כל סיבה לדאגה'. התקשורת מתקשה להעביר את המסר הזה!".

"מספיק עם הפוליטיקלי קורקט". טראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
"מספיק עם הפוליטיקלי קורקט". טראמפ(צילום: AP)
 

 

 

 

יש לציין כי טראמפ ספג לא מעט ביקורת, הן בבריטניה והן בארה"ב, בעקבות ציוציו אתמול, בין היתר מראש הממשלה הבריטית תרזה מיי, שהגנה מוקדם יותר היום על ראש העיר ואמרה כי "סאדיק חאן עושה עבודה נהדרת. זה פשוט לא נכון להגיד משהו אחר".

 

סדרת הציוצים של טראמפ אתמול בתגובה לפיגוע כללה עוד כמה מסרים חריפים. "אנחנו חייבים להפסיק להיות פוליטיקלי קורקט ולהתחיל לדאוג לביטחון אזרחינו", כתב בטוויטר. "אם לא נהיה חכמים זה רק יחמיר". בהמשך הוסיף בנוגע למחבלים עצמם: "שמתם לב שאנחנו לא מנהלים עכשיו דיון על נשק? זה בגלל שהם משתמשים בסכינים ובמשאית!".

 

טראמפ גם ניצל את ההזדמנות בדבריו אחרי הפיגוע כדי לקדם את צו איסור הכניסה לארה"ב שנדחה בבית המשפט. "אנחנו צריכים להיות חכמים, ערניים וקשוחים. אנחנו צריכים שבתי המשפט יחזירו לנו את זכויותינו. אנחנו צריכים את איסור הכניסה כצעד בטיחותי נוסף", אמר. ממשל טראמפ פנה בסוף השבוע לבית המשפט העליון בבקשה לאשר את הצו שאוסר על כניסת אזרחים מכמה מדינות בעלות רוב מוסלמי – מהלך שנפסל בנימוק שמדובר באפליה.

 

הסכסוך בין טראמפ לחאן הוא לא חדש לגמרי, ובין השניים נרשמו מתחים מתוקשרים גם בשבועות שקדמו לפיגוע. לאחר שהכריז טראמפ לראשונה על צו ההגירה מעורר המחלוקת שלו לפני כארבעה חודשים אמר חאן לתקשורת הבריטית כי הוא מקווה שהנשיא האמריקני "יפסיד נחרצות במאבק הזה" ואף חידד כי לטענתו מדובר ב"ליצן".

 

לפני כשלושה שבועות התייחס שוב חאן לדעות שהשמיע בעבר טראמפ נגד האיסלאם ואמר כי הנשיא האמריקני הוא "בור". בתגובה קרא טראמפ לראש העיר של לונדון לעשות מולו תחרות IQ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, AFP
דונלד טראמפ נגד סאדיק חאן
צילום: AP, AFP
מומלצים