שתף קטע נבחר

טראמפ הודיע: בחרתי ראש FBI חדש

נשיא ארה"ב הודיע כי כריסטופר ריי, בעבר עוזר היועץ המשפטי בממשל ג'ורג' בוש, יחליף את ג'יימס קומי שפוטר בחודש שעבר

דונלד טראמפ הודיע בצהריים (יום ד') בטוויטר על בחירתו של כריסטופר ריי לתפקיד ראש ה-FBI החדש, כמעט חודש אחרי פיטוריו של ג'יימס קומי. "אני אציע את מועמדותו של כריסטופר ריי, אדם בעל כישורים שאין בהם דופי, לתפקיד ראש ה-FBI החדש. פרטים נוספים בהמשך", כתב טראמפ בטוויטר.

כריסטופר ריי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
כריסטופר ריי(צילום: רויטרס)
 

המינוי של טראמפ חייב לקבל את אישור הסנאט כדי שריי ייכנס לתפקיד. הבחירה בריי נחשבת להפתעה מאחר ששמו לא עלה כמועמד פוטנציאלי עד סוף מאי. בימים האחרונים נפגש טראמפ עם המועמדים הסופיים לראשות הבולשת הפדרלית.

 

ריי עבד במשרד המשפטים האמריקני בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש, בין 2003 ל-2005, והיה עוזר היועץ המשפטי. הוא עורך דין בהכשרתו, ובשנים האחרונות ייצג את מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, שהסתבך בפרשת שחיתות שבה נסגרו נתיבים בגשר וושינגטון העמוס. שני עוזריו של כריסטי הורשעו בכך שתכננו לסגור את הנתיבים כדי לפגוע בראש העיר הדמוקרטי של ניו ג'רזי - שלא תמך במושל הרפובליקני .

קומי וטראמפ. מחר ראש ה-FBI המודח מגיע למסור עדות בסנאט (צילום: EPA, MCT) (צילום: EPA, MCT)
קומי וטראמפ. מחר ראש ה-FBI המודח מגיע למסור עדות בסנאט(צילום: EPA, MCT)
 

לפני חודש פיטר טראמפ את ג'יימס קומי מראשות ה-FBI, על רקע חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות והקשר בין אנשי טראמפ לבכירים בקרמלין. מחר יגיע קומי למסור עדות בסנאט. בעדותו הוא צפוי לספר שטראמפ הפעיל עליו לחץ לסגת מהחקירה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, בגין הקשרים שניהל עם בכירי השלטון במוסקבה.

 

אחרי שפיטר את קומי הבטיח טראמפ: "ג'יימס קומי יוחלף באדם שיעשה עבודה טובה יותר ויחזיר ל-FBI את הרוח והיוקרה". על הדחתו של קומי אמר טראמפ כי הוא "איבד את האמון של כמעט כולם בוושינגטון, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. כשהעניינים יירגעו הם יודו לי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים