שתף קטע נבחר

טראמפ הציע לאמיר קטאר גישור עם מדינות המפרץ

יממה לאחר ששיבח את החלטת המדינות הערביות לנתק קשר עם האמירות, הנשיא הציע לגשר בין הצדדים בעצמו ולהזמין את המנהיגים לבית הלבן במידת הצורך. גורמים בממשל אמרו כי שינוי העמדה נבע מפעילות צבאית מוגברת בגבולות המדינה מחשש לפלישת השכנות

טראמפ ואמיר קטאר אל ת'אני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ ואמיר קטאר אל ת'אני(צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע לגשר באופן אישי בין מדינות המפרץ לקטאר בעקבות משבר ניתוק היחסים, זאת על אף ששיבח את המהלך של מדינות המפרץ שהחרימו את הנסיכות. הבית הלבן הודיע כי טראמפ שוחח אמש (ד') עם אמיר קטאר שייח תמים בן אחמד אל ת'אני, והציע סיוע בעניין החרם ואף פגישה בבית הלבן במידת הצורך.

 

הבית הלבן הוסיף כי במהלך הלילה טראמפ שוחח גם עם אמיר אבו דאבי, שייח מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, וקרא לפעול לשיתוף פעולה בין מדינות המפרץ, אך לא על חשבון המלחמה בטרור ושלילת המימון מגורמים קיצוניים.  

 

גורמים רשמיים בממשל אמרו לרשת CNN כי פנייתו של טראמפ לקטאר נבעה מפעילות צבאית מוגברת שזוהתה בשטחה של קטאר, שנמצאת בכוננות ביטחונית מחשש לפלישה של שכנותיה במפרץ. על פי הדיווח, מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס ומזכיר המדינה רקס טילרסון תומכים בגישור בין המדינות ובשיתוף הפעולה של ארה"ב עם קטאר, שבשטחה נמצא שדה תעופה צבאי למטרת הלחימה עם דאעש.

 

טראמפ כאמור שיבח את הצעד החריף של מדינות המפרץ נגד קטאר, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שמח לראות את תוצאות הביקור הרשמי בסעודיה. טראמפ אמר כי הוא שמע ממדינות המפרץ שקטאר עוסקת במימון גופי טרור קיצוניים וכי שיתוף הפעולה בין המדינות יביא לחיסול הטרור וליציבות אזורית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים