שתף קטע נבחר

קורבין חוגג: "די ברור מי ניצח בבחירות"

מנהיג מפלגת הלייבור אמנם לא ניצח את תרזה מיי - אך חיזק את מפלגתו משמעותית ומתנהג הבוקר כמנצח. אחרי שמיי נכשלה בהשגת הרוב המוחלט בפרלמנט אמר קורבין שהוא "מוכן לשרת את המדינה". בלייבור קראו להקים ממשלת מיעוט

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין חוגג היום (ו') הישג מפתיע בבחירות לפרלמנט בבריטניה. איש השמאל הקיצוני אמנם לא ניצח, אך המפלגה בראשותו הגדילה את כוחה באופן משמעותי ומקבלת נכון לעכשיו 261 מושבים בפרלמנט. קורבין, שמיהר לקרוא לתרזה מיי להתפטר אחרי שכשלה בניסיון להשיג רוב מוחלט, אמר כי "די ברור מי ניצח בבחירות".

ג'רמי קורבין, מנהיג הלייבור (צילום: AP) (צילום: AP)
ג'רמי קורבין, מנהיג הלייבור(צילום: AP)
  

גורמים במפלגת הלייבור אמרו שהמפלגה מעוניינת להקים ממשלת מיעוט. קורבין סירב לומר זאת מפורשות. הוא אמר לרשת "סקיי" שהמפלגה שלו לא סיכמה דבר עם מפלגות אחרות לקראת מו"מ אפשרי, אך הוסיף: "אנחנו מוכנים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להוציא את התוכנית שלנו לפועל".

 

"הפרלמנט חייב להתכנס ולקבל החלטה מה הולך לקרות. בזמן שהממשלה תחכה לנאום המלכה (שבו מוצגת תוכנית העבודה של הממשלה לשנה הקרובה) אנחנו נקדם את השקפת העולם שלנו. בוודאי שאנחנו מוכנים לשרת את המדינה", הדגיש קורבין. "התוצאות היו נהדרות למפלגת הלייבור מכיוון שאנשים הצביעו לתקווה. צעירים וזקנים, כולם היו ביחד אתמול. אנחנו מוכנים לשרת את המדינה הזאת", הוסיף מנהיג הלייבור.

"מוכנים לשרת את המדינה" (צילום: AP) (צילום: AP)
"מוכנים לשרת את המדינה"(צילום: AP)

ראש הממשלה תרזה מיי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ראש הממשלה תרזה מיי(צילום: AFP)

קורבין, שנבחר מחדש לפרלמנט במחוז הבחירה שלו, רובע איסלינגטון בלונדון, אמר מוקדם יותר על תרזה מיי: "היא יצאה לבחירות כיוון שרצתה מנדט והמנדט הזה הוא פחות מושבים, פחות הצבעות, פחות תמיכה ופחות אמון. זה מספיק, הגיע הזמן לפנות דרך לממשלה שבאמת מייצגת את כל האנשים במדינה הזו. בבחירות הללו השתתפו אנשים רבים שלא הצביעו בעבר וזה מראה על הנחישות למשהו אחר".

 

בהצהרה הלילה לתומכי הלייבור אמר קורבין: "תודה לכל מי שהצביע בעדנו ובעד החזון שלנו לבריטניה הוגנת יותר. הצוות שלנו עבד כל כך קשה על הקמפיין הזה, מדפיקות על דלתות לרשתות חברתיות וזה נהדר שזכינו לכל כך הרבה תמיכה ברחבי המדינה. לא משנה מה יהיו התוצאות הסופיות, הקמפיין החיובי שלנו שינה את הפוליטיקה הבריטית לטובה".

 

בפרלמנט הבריטי יש 650 מושבים, ודרושים 326 כדי להשיג רוב. למפלגת הלייבור היו בפרלמנט היוצא 232 מושבים, וכרגע היא מגדילה את כוחה ב-29 מושבים. למפלגה השמרנית יש נכון לעכשיו 318 מושבים - לעומת 330 בפרלמנט היוצא. השותפה הקואליציונית הריאלית שלה כרגע היא DUP הצפון אירלנדית, שלה 12 מושבים. ב-12:00 תמסור תרזה מיי הצהרה לתקשורת בדאונינג 10, והפרשנים בבריטניה מעריכים שהיא לא תודיע על התפטרות למרות האכזבה בבחירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים