שתף קטע נבחר

חברי הקונגרס במשחק בייסבול משותף: "כולנו צוות סקאליס"

יומיים לאחר הירי שפצע אנושות את חבר הקונגרס הרפובליקני בעת אימונים למשחק, התכנסו הדמוקרטים והרפובליקנים על מגרש הבייסבול בוושינגטון. יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, ומנהיגת הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי, במצג אחדות: "הלילה כולנו צוות סקאליס". ומי ניצח?

  

 

חברי הקונגרס האמריקני עלו הלילה (ו') על מגרש הבייסבול בבירה וושינגטון לטובת המשחק המסורתי בין הרפובליקנים לעמיתיהם הדמוקרטים. המשחק התקיים בצל הירי שהתרחש שלשום לעבר חברי קונגרס רפובליקנים, בהם חבר הקונגרס הרפובליקני סטיב סקאליס שנפצע אנושות.

 

כאשר הוקראו שמותיהם של חברי הנבחרת הרפובליקנית שעלו למגרש, צויין גם שמו של סקאליס שאמנם לא שיחק, אך זכה למחיאות כפיים סוערות מכל קצווי הקשת הפוליטית. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא נכח במשחק אך שלח הודעה מצולמת שהוקרנה על מסך ענק במגרש. בהודעתו שיבח טראמפ את האופי החברותי של המשחק השנתי, המשמש כאירוע צדקה.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

דיוויד ביילי, שוטר בגבעת הקפיטול שהיה חלק מצוות האבטחה של חבר הקונגרס סקאליס, הצליח להתאושש ולבצע את הזריקה הראשונה במשחק. חברי בית הנבחרים הדמוקרטים ניצחו 2-11 את הרפובליקנים, אך הלוו להם את הגביע עד להחלמתו של חבר הקונגרס סקאליס.

 

מנהיגי שתי המפלגות בקונגרס עודדו תחושת אחדות בין הצדדים לאורך המשחק. זאת לאור הירי, שהגיע בתקופה קשה ומלאת התנגחויות בין שני הצדדים בוושינגטון. שתי המפלגות משוסעות בכל הקשור לחקיקה בנושאי ביטוח הבריאות וחקירת אנשי ממשל טראמפ.

 

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, ערך ראיון משותף עם מנהיגת הדמוקרטים בקונגרס, ננסי פלוסי, לרשת CNN. השניים איחלו החלמה מהירה לסקאליס. "יש לו דרך לעשות אבל הוא יחלים", אמר ראיין. הם לבשו בגדים ואביזרים של מדינת לואיזיאנה, כמחווה לחבר הקונגרס. פלוסי ציינה כי הוא "אדם לבבי מאוד. הלילה כולנו צוות סקאליס", אמרה.

 

הם נשאלו אם האקלים הפוליטי הפך קיצוני ומאיים. ראיין השיב: "אנו מנסים להדגים שיתוף פעולה וסובלנות, מנסים למתן את הרטוריקה". הוא הציע כי חברי קונגרס יתמידו במפגשים עם הציבור ולאזן בין פתיחות לביטחון. יחד עם פלוסי ציינו השניים הליכי חקיקה משותפים שלדבריהם יכולים לסייע לצמצם תקריות ירי כמו זו שפגעה בחבר הקונגרס.

 

בשיחה עם כתבים ציינה פלוס את השפעתה של רשת "פוקס ניוז" על ליבוי השיח והקצנתו. "פוקס ניוז" אחראית להגברת המתח והרחבת הקרע בין דמוקרטים לרפובליקנים". היא ציינה "הערות "שערורייתיות" של הרשת, ואף סיפרה על אדם שנכלא לפני שנים רבות בשל איומים נגדה. "אמו אמרה, 'הוא רק צופה יותר מדי בטלוויזיה של פוקס', זה מה שהיא אמרה".

 

לפני יומיים פתח גבר חמוש ברובה באש במגרש בייסבול בווירג'יניה שבו התאמנו חברי קונגרס רפובליקנים. בירי נפצע סקאליס, המצליף של המפלגה הרפובליקנית בקונגרס ומספר שלוש במפלגה בבית הנבחרים. מצבו השתפר ב-24 השעות האחרונות, אך הוא עדיין נותר אנוש. כך נמסר מבית החולים בוושינגטון. עוד נמסר כי עבר ניתוח לטיפול בפציעות פנימיות שמהן הוא סובל.

 

היורה הוא ג'יימס הודג'קינסון, בן 66, מהעיר בלוויל שבמדינת אילינוי. לפי הרישומים באתר מחוז סנט קלייר, מקום מגוריו של הודג'קינסון, בשנת 2006 הוא הואשם בתקיפה ובגרימת נזק לאופנוע. האישומים נגדו בוטלו. הוא נודע בתמיכתו במועמד המפלגה הדמוקרטית לבחירות, ברני סנדרס. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בייסבול בווירג'יניה
צילום: רויטרס
מומלצים