שתף קטע נבחר

ניסיון פיגוע בגוש עציון: המחבל נתפס

פלסטיני ניסה לדקור אזרח ישראלי סמוך ליקב שליד צומת גוש עציון. האזרח נאבק בו והצליח למנוע את הדקירה, אך נפצע קל במהלך העימות. המחבל נוטרל ללא ירי ע"י כוח צה"ל שקפץ למקום

מחבל פלסטיני ניסה לדקור הלילה (שבת) אזרח ישראלי סמוך ליקב שליד צומת גוש עציון. האזרח נאבק במחבל ולא נפגע מהדקירה, אך נפצע קלות במהלך העימות עמו וטופל בשטח.

 

כוח צה"ל שהיה באזור קפץ למקום האירוע וניטרל את המחבל ללא ירי. הוא הועבר לתחקור של כוחות הביטחון.

 

אמש, בפיגוע שהתרחש בשער שכם בירושלים, נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ונפצעו ארבעה בני אדם נוספים. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לקח אחריות על הפיגוע, והודיע כי "אריות החליפות ביצעו פעולה מבורכת בעיר ירושלים". עם זאת, ארגון חמאס דחה את לקיחת האחריות של דאעש, ואמר כי "טענת דאעש היא ניסיון לטשטש את המפה. את המתקפה ביצעו שני פלסטינים מ'החזית העממית לשחרור פלסטין' ואחד נוסף מחמאס".

 

שניים מבין שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה אמש נעצרו בעבר ואף נשלחו למאסר לתקופות קצרות בגין השתתפות בהפרות סדר נגד כוחות הביטחון ביו"ש. כך עולה מחקירה ראשונית של הפיגוע המשולב שביצעו המחבלים בשתי זירות סמוכות בבירה. כמו כן עולה כי שלושת המחבלים הם שוהים בלתי חוקיים.

 

רמת הדריכות הגבוהה באוגדת יו"ש בתקופת הרמדאן הנפיצה צפויה להימשך גם אל תוך ימיו האחרונים של החג, מחשש שהצלחתו היחסית של הפיגוע אתמול בערב תעניק השראה למפגעים נוספים. לפי שעה לא צפויים תגבורי כוחות נוספים מעבר לגדוד שמתגבר את כוחות ביטחון השדה בגדה מאז תחילת החג המוסלמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פיגוע בצומת הגוש, ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים