שתף קטע נבחר

מאות הפגינו שוב סמוך לבית היועמ"ש בפתח תקווה

כמו בשבועות האחרונים, הפגנה נערכה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה - בדרישה למצות את החקירות נגד נתניהו. שני מפגינים נעצרו לאחר שהתעמתו עם תושבי השכונה

 

כמו בכל השבועות האחרונים, גם הערב (שבת) התקיימה הפגנה בכיכר שלמה גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מאות המפגינים שהגיעו דורשים למצות את ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשטרה עצרה שניים מהמשתתפים בהפגנה לאחר שהתעמתו עם כמה מתושבי השכונה שהפגינו ממול.

 

בשבועות החולפים עוכבו עשרות מפגינים לחקירה במהלך ההפגנות השבועיות נגד מנדלבליט. היועץ המשפטי של המשטרה קבע בהתבסס על פסיקת בג"ץ כי ההפגנות בכיכר אסורות, אך בעקבות המעצרים הרבים והשנויים במחלוקת - שיגר מנדלבליט מכתב הבהרה.

ההפגנה הערב (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
ההפגנה הערב(צילום: אבי מועלם)
 

מנדלבליט הגיב במכתב תגובה לפנייה של האגודה לזכויות האזרח: "השיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת. שום לחץ חיצוני לא יסיט אותנו מהשיקול הזה". האגודה טענה כי קביעתו של היועמ"ש נוגעת לאיסור להפגין מול ביתם של נבחרי ציבור, אך למשטרה אין כל סמכות למנוע הפגנות שאינן מול ביתו של היועמ"ש ופסק הדין לא נתן בידי המשטרה סמכות כזו.

 

גם הערב נרשמה התנגדות להמשך ההפגנות וכ-15 תושבי האזור נשאו שלטים שעליהם נכתבו קריאות נגד המפגינים בדרישה שיעזבו את המקום. בין המפגינים שהגיעו להפגנה השבועית היה גם אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
הערב בהפגנה
צילום: אבי מועלם
מומלצים