שתף קטע נבחר

יאכטה רוסית מסתירה את פסל החירות חודשיים

בת"א רכב יכול לעמוד על המדרכה 60 יום? בניו יורק, מתברר, יאכטה בגודל מגרש כדורגל יכולה להסתיר את האתר המפורסם ביותר בלי שאיש יגרור אותה. והכול - בשביל לחסוך כסף

המיליארד הרוסי יוג'ין שבידלר מצליח בימים אלה להרגיז פעילים אמריקנים: היאכטה הענקית שלו Le Grand Blue עוגנת כבר חודשיים מול פסל החירות ומסתירה חלק מהנוף לתיירים הרוצים לצלם את האתר, מהמפורסמים ביותר בארה"ב.

היאכטה הרוסית ברקע פסל החירות (צילום: אינסטגרם, lauralexia) (צילום: אינסטגרם, lauralexia)
היאכטה הרוסית ברקע פסל החירות(צילום: אינסטגרם, lauralexia)

שבידלר, שבנה את עצמו דרך תעשיית הנפט הרוסית והונו מוערך ב-1.28 מיליארד דולר, מעדיף כנראה שהיאכטה שלו תעגון ליד פסל החירות כדי לחסוך את העלויות הגבוהות – אלפי דולרים ליום – הכרוכות בעגינה מסודרת בנמל במנהטן.

 

היאכטה של שבידלר לא רק מסתננת לתמונותיהם של תיירים – היא גם ניצבת במסלולן של סירות המפליגות לעבר פסל החירות. אורכה כאורך מגרש כדורגל, ועל סיפונה 65 אנשי צוות.

 

אילן ההון שבידלר קיבל את היאכטה במתנה מהאוליגרך רומן אברומוביץ', ידידו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובעליה של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי.

 

משמר החופים האמריקני אינו יכול לגרור את היאכטה משום שהיא אינה מפרה שום חוק. עם זאת, בדרך כלל כלי שיט עוגנים באזור שבו היא עוגנת כעת למשך יומיים לכל היותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אינסטגרם, lauralexia
בגודל של מגרש כדורגל. היאכטה של שבידלר ופסל החירות
צילום: אינסטגרם, lauralexia
מומלצים