שתף קטע נבחר

נתניהו: קצבת הנכות תעלה ל-4,000 שקלים בעוד חצי שנה

ראש הממשלה הודיע על יישום שילוב המלצות הוועדות שעסקו בנושא. הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום. כמו כן, קצבת נכה לא תקוזז משכר הנמוך מ-4,200 שקלים. כחלון עקץ: "אל תצלמו אותי, שהקרדיט לא יחזור אליי". מטה מאבק הנכים: "הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה. נפגין הערב מול ביתו"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (יום ג') על יישום תוכנית להעלאת קצבאות הנכים בהיקף של ארבעה מיליארד שקלים בארבע השנים הקרובות. לפי התוכנית, כבר בינואר 2018 תועלה קצבת הנכים הקשים ל-4,000 שקלים בחודש, תוספת שבאה לתת מענה מיידי לנזקקים ביותר.

 

על פי משרד ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, בינואר 2018 תעלה הקצבה ל"נכים קשים" (הכוונה לנכים בשיעור של 90% נכות רפואית ויותר) ל-4,000 ש"ח. במקביל, תעלה הקצבה למי שאינו בקבוצת הנכים הקשים והמוכר כמי שאינו יכול לצאת לעבודה לכ-3,200 שקלים.

 

בנוסף, במסגרת תוספת של ארבעה מיליארד ש"ח יתבצעו כמה פעימות בארבע השנים הקרובות כדי להעלות את קצבאות הנכות של יתר הנכים (טרם נקבע אם לכולם – ע"א) ל-4,000 ש"ח בחודש.

 

נתניהו נועץ עם פרופ' אבי שמחון, שעמד בראש צוות שבחן את הנושא, עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ולמד את הדו"ח שחיבר ד"ר ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר. הוא החליט לשלב בין ההמלצות שהועלו על ידם: "החל מינואר 2018 נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני", נמסר מלשכת ראש הממשלה.  

 

בנוסף להעלאת הקצבאות, נמסר כי הן יוצמדו לשכר המינימום. כמו כן הוחלט על עידוד יציאה לעבודה. כדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים לחודש. הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו ייקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה. "התוכנית נותנת מענה מיידי לנזקקים ביותר, תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה", אמר נתניהו.

 

שר האוצר משה כחלון, שדיבר היום באוניברסיטת חיפה, כחלון קיבל פתק תוך כדי דבריו על ההודעה של ראש הממשלה שמאמץ את המתווה שלו, ואמר לנציגי התקשורת: "אני שמח, אני מבקש לא לצלם אותי שהקרדיט לא יחזור אליי".

 

בחלק מארגוני הנכים הביעו התנגדות לתוכניתו של ראש הממשלה והודיעו כי ההפגנה שמתוכננת היום מול ביתו תתקיים כמתוכנן. "מטרת הפתרון שהוצג היא הורדת גובה הלהבות ודיכוי מאבק הנכים", מסרה יו"ר מטה מאבק הנכים נעמי מורביה. לדבריה, "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם והתקשורת משדרת להם צפירת הרגעה: 'הנה הדברים מסתדרים ולשביעות רצון הנכים'. המציאות רחוקה מרחק צפון מדרום מהכתוב".

 

מורביה אמרה כי "הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה. ראש הממשלה, יועציו ושריו לא טרחו אפילו לפנות אל קואליציית הנכים המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים. מאסנו בהתייחסות אלינו כמספרים ללא פנים ושמות. בטבלאות האקסל, שקופים וחסרי דעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: AFP
מומלצים