שתף קטע נבחר

איזנקוט על מפעלי הטילים בלבנון: "פועלים בשקט כדי לא להביא להידרדרות"

הרמטכ"ל התייחס לסוגיית המפעלים שמקימה איראן עבור חיזבאללה בלבנון והבהיר: "מדובר ביכולות מאוד מצומצמות". על הטרגדיה בחברון: "אירוע שבו מאבדים חיל שלא מול אויב הוא אירוע מיותר"

 

איזנקוט: "יש אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועה" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
איזנקוט: "יש אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועה"(צילום: מוטי קמחי)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס הבוקר (ד') בוועדת חוץ וביטחון למפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון עבור חיזבאללה. "זה בראש סדר העדיפויות שלנו, אבל כרגע בצד השני מדובר ביכולת מאוד מצומצמת", אמר איזנקוט והוסיף: "אנו פועלים מול זה בכלים שקטים כדי לא להביא להידרדרות. יש לצה"ל יכולת מודיעינית-מבצעית שלא הייתה לצה"ל מאז הקמתו".

 

על הנעשה בלבנון הוסיף הרמטכ"ל: "אני לא מזהה כוונה להתקפה יזומה מצד אויבינו, אבל צה"ל משפר מוכנותו לכל תרחיש. בלבנון חיזבאללה ממשיך להפר את החלטה 1701 בחסות אזרחית ובשטח בנוי. יוניפי"ל תורמים לשקט, אבל הם לא עושים מספיק כדי לשקף את הנעשה בשטח למקבלי ההחלטות באו"ם. 11 שנים ללבנון השנייה אנו עם מציאות ביטחונית טובה, תוך ניצול הזמן שלנו עד כה לשיפור דרמטי ביכולות".

 

על תקרית הבטיחות אמש בחברון, שבה נהרג סגן דוד גולובנציץ מפליטת כדור, אמר איזנקוט: "אירוע שבו מאבדים חייל שלא מול אויב הוא אירוע מיותר".

 

 

באשר למצב בעזה הוסיף כי יש "אינטרס לדינמיקה חיובית ברצועה, אבל אי אפשר לדרוש ממדינת ישראל לתת מתקציבה בזמן שחמאס משקיע כסף בטרור". על התוכנית להרחבת קלקיליה הוסיף: "אין לנו מדיניות עצמאית ואנו מממשים מדיניות שמשרתת את ביטחון ישראל".  

 

בנוגע לתקיפת חיילים חרדים סיכם הרמטכ"ל: "צריכה להישמע אמירה ברורה נגד פגיעה בהם, ויש להוקיע ולמנוע את התופעה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הרטמכ"ל איזנקוט
צילום: דובר צה"ל
מומלצים