שתף קטע נבחר

אישום: הרג את שכנו באמצעות חרב

מתח בין משפחות בנצרת בחשד לגניבת סוס הידרדר לתקיפה אלימה, שבמהלכה נרצח עללא אלדין על ידי מוראד סעדי שקטע את ידו בחרב. כעבור חודש פענחה המשטרה את המקרה ומכתב האישום עולה כי הנאשם הפך לאב ביום האירוע אך העדיף להשתתף בקטטה. עם זאת, סעדי הואשם בסעיף הריגה

 

סכסוך שתחילתו חשד לגניבת סוס הוביל לרצח, אך האישום - הריגה: פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (ה') כתב אישום נגד מוראד סעדי בן ה-35 מנצרת באשמת הריגת שכנו עללא אלדין, שאותו תקף בחרב במהלך עימות בין משפחותיהם. במשטרה חקרו יותר מ-60 עדים כדי לבסס ראיות שיובילו לאישום.

הנרצח עלאא אלדין. לא פונה לבית חולים ומת מאיבוד דם ()
הנרצח עלאא אלדין. לא פונה לבית חולים ומת מאיבוד דם
 

הנאשם בהריגה מוראד סעדי, היום בבית המשפט ()
הנאשם בהריגה מוראד סעדי, היום בבית המשפט
 

הכול החל בחודש מרס. בשכונת ספארה בנצרת התפתחה קטטה המונית בין 35 אנשים, כיוון שבני משפחת סעדי חשדו כי מישהו ממשפחת אלדין גנב להם סוס. במהלך האירוע נעצרו שבעה אנשים, ואולם לאחר מכן תואמה סולחה בין הצדדים. יום לפני הרצח בתחילת חודש יוני שוב פרצה קטטה בין הצדדים, ובמהלכה נעצרו שלושה חשודים. למחרת הותקף בן משפחת סעדי באבנים כאשר נסע עם מכוניתו בעיר, ונזק כבד נגרם לרכב.

 

עורך הדין דוד יפתח ()
עורך הדין דוד יפתח

מפלס המתח בין הצדדים שוב עלה. בתחילת יוני יצאו נציגים של משפחת סעדי, ובהם הנאשם מוראד, חמוש בחרב, לכיוון משפחת אלדין כשהם מצוידים במקלות והברזלים והחלו לתקוף אותם. כאשר מוראד הניף את החרב לכיוונו של עלאא אלדין, ניסה האחרון להתגונן, והחרב קטעה את ידו. הימשכות הקטטה הובילה לכך שאיש לא ניגש אליו והוא סבל מאיבוד דם רב. מותו של אלדין בן ה-24 נקבע בבית החולים האיטלקי.

 

מפרטי האירוע עולה כי הנאשם סעדי הפך ביום הרצח לאב, אך עזב את אשתו בבית החולים כדי להשתתף בקטטה. לאחר שפגע בעללא אלדין הוא נמלט לשטחים וכעבור שבועיים הסגיר את עצמו.

 

המחוז הצפוני הצליחו לפענח את הרצח בתוך חודש. במחוז מציינים כי בשנת 2013 נרצחו 23 בני אדם בצפון, 18 מהם במגזר הערבי, ו-13 מקרים מהם פוענחו. "המשטרה ממשיכה בחקירה אינטנסיבית של המקרים האחרים שטרם פוענחו", נמסר מהמשטרה.

 

עורך הדין דוד יפתח המייצג את הנאשם אמר: "מדובר בהגנה עצמית של הנאשם. הוא הותקף על ידי המנוח באמצעות מקל ומרשי לא התכוון לפגוע בו ולהרוג אותו. במשפט אנו נטען שמדובר בהגנה עצמית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים