שתף קטע נבחר

דיווח: רוסיה הגבירה את פעילות הביון בארה"ב

רשויות האכיפה וסוכנויות הביון חשו בעלייה במספר קציני המודיעין הרוסיים שנכנסו לארה"ב מאז הבחירות בנובמבר. כך מדווחת רשת CNN. הסיבה לעלייה בפעילות: היעדר תגובה ממשית של ממשלי טראמפ ואובמה

רוסיה הגבירה את הפעילות המודיענית שלה בארצות הברית מאז הבחירות לנשיאות. כך דיווחה הלילה (ו') רשת CNN, על פי גורמי מודיעין אמריקנים בעבר ובהווה.

 

לפי הדיווח, הגורמים אמרו כי הם מאמינים שהתרחבות הפעילות נעשתה מכיוון שרוסיה מעודדת מהעידר תגובה משמעותית של ממשלי אובמה וטראמפ בנושא.

פוטין. מאז הבחירות הוגברה הפעילות המודיעינית של רוסיה בארה"ב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פוטין. מאז הבחירות הוגברה הפעילות המודיעינית של רוסיה בארה"ב(צילום: רויטרס)

רשויות האכיפה וסוכנויות הביון בארה"ב הרגישו מאז הבחירות עלייה במספר האנשים שנכנסים לארצות הברית מרוסיה וקיים חשד כי הם קציני מודיעין רוסיים במסווה. הגורמים ששוחחו עם רשת CNN הוסיפו שעל פי ההערכות ישנם כ-150 קציני מודיעין רוסיים במסווה על אדמת ארה"ב.

 

"רוסיה החזיקה במערך איסוף מודיעין אגרסיבי בארצות הברית והצלחתם בבחירות האחרונות לא הרתיעה אותם", אמר בכיר לשעבר שמכיר את המאמצים של ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

טראמפ. אי אימוץ מסקנות הביון בנוגע למעורבות הרוסית גרם לכלייה בפעילות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ. אי אימוץ מסקנות הביון בנוגע למעורבות הרוסית גרם לכלייה בפעילות(צילום: AFP)

ארצות הברית פועלת באיטיות בכל הקשור לנקיטת צעדים נגד רוסיה, גם לאחר שהוכח כי הייתה מעורבות רוסית בבחירות לנשיאות, אמרו גורמים בכירים. לטענתם, איטיות הפעולה נובעת מהמחלוקת הפוליטית סביב הפעילות הרוסית ומהסתייגותו של הנשיא טראמפ ממסקנות סוכנויות הביון בנוגע למעורבות רוסית.

 

על רקע כל החשדות והפירוסמים, טראמפ ייפגש היום לראשונה עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, בשולי ועידת G-20 בהמבורג, גרמניה.

 

טראמפ תקף בימים האחרונים את התנהלותה של רוסיה, ובנאום אתמול בפולין קרא לה להפסיק לתמוך בסוריה ובאיראן. רוסיה, לטענת טראמפ, "מערערת" את המצב בעולם.

 

הוא אף התייחס לטענה שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בארה"ב. בנאום בוורשה, לפני שנחת בהמבורג, אמר הנשיא האמריקני שייתכן שהייתה התערבות רוסית – בארה"ב וגם במדינות אחרות. "אף אחד לא יודע בוודאות", הבהיר טראמפ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
צילום: רויטרס
מומלצים