שתף קטע נבחר

חיילים תועדו מקללים צלמת: "ינקטו צעדים משמעתיים"

צלמת של ארגון "בצלם" ספגה קללות ואיומים מצד חיילים שניסו לאתר זורקי אבנים בחברון. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה אחד החיילים מנסה לצלם אותה, לאחר שהשני איים שהם יצלמו אותה גם ויגיעו לעצור אותה בלילה. צה"ל: "זו לא ההתנהגות המצופה מחיילים"

 

 

חיילים תועדו מקללים צלמת של ''בצלם'' במהלך פעילות שגרתית בחברון, מאיימים עליה במעצר וקוראים ''לשבור את הראש'' לאנשי הארגון. החיילים הגיעו למקום בעקבות דיווח על זריקת אבנים ליד קריית ארבע.

 

בסוף חודש מאי האחרון דווח על זריקת אבנים בשכונת אל-חריקה שנמצאת בין העיר העתיקה של חברון לבין קריית ארבע. כוח צה"ל שמורכב ממפקד שאינו קצין וכמה חיילים הגיע למקום ועצר לבדיקה באופן אקראי רכב שבו נסעו בני זוג פלסטינים, תושבי השכונה, ותינוקם.

"לשבור להם את הראש". החייל מקלל ומאיים ()
"לשבור להם את הראש". החייל מקלל ומאיים

במקום שהתה גם צלמת פלסטינית של "בצלם" שתיעדה את פעולתם מהצד. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה אחד החיילים שואל אותה לפשר מעשיה והיא מזדהה כאשת ארגון "בצלם". החייל הביע מורת רוח מהעובדה שהיא מצלמת את העיכוב השגרתי, אך מכיוון שמותר לה לעשות זאת כל זמן שהיא אינה מפריעה לכוח בביצוע תפקידו, הוא לא יכל להורות לה להפסיק.

 

כאשר חייל נוסף, שעמד במרחק כמה מטרים מהחייל הראשון, שמע כי היא אשת "בצלם" הוא החל לקלל אותה ולאיים עליה. החייל כינה אותה תחילה "שרמוטה", ולאחר מכן הוסיף כי "צריך לשבור להם את הראש". באותו זמן היה מפקדם של השניים במרחק מה מהמקום עם חיילים אחרים, וככל הנראה לא הבחין במתרחש.

מאיים שיצלמו אותה ויעצרו אותה בלילה. אחד החיילים מנסה לצלם את הצלמת ()
מאיים שיצלמו אותה ויעצרו אותה בלילה. אחד החיילים מנסה לצלם את הצלמת

הצלמת לא הגיבה לקללותיו של החייל, ומייד אחר כך הוא תועד כשהוא מאיים שהם יצלמו אותה גם ויגיעו לעצור אותה בלילה. ברגע שאחד משני החיילים ניסה לצלם אותה באמצעות הטלפון הנייד שלו, קרא לו המפקד שלא יעשה את זה והורה לו להתרחק ולהכניס את הטלפון לכיסו.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתיעוד כי "האופן שבו התבטא החייל אינו עולה בקנה מידה אחד עם ערכי צה"ל ועם ההתנהגות המצופה מחיילים. המקרה נמצא בטיפול מפקדים וינקטו צעדים משמעתיים בהתאם".

 

בארגון ''בצלם'' אמרו כי "מדובר במציאות כיבוש, שהיא שגרה מתמשכת ובלתי נסבלת כלפי כל הפלסטינים כבר חמישים שנים, וכך גם בתקרית הזאת בחברון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים