עומס יתר ברכבת: נוסעים התבקשו לרדת מהקרונות
בקו בית שמש-תל אביב הנוסעים כבר כמעט מורגלים לרדת מהרכבת באחת מהתחנות שבדרך. משרד התחבורה: קרונועים שמיועדים לקו זה לא מסוגלים לנסוע בעומס יתר. לא נראה שיש פתרון בטווח הקרוב
עומס ברכבת: הנוסעים מתבקשים לרדת (צילום: בן כהן)
נוסעי הרכבת מתחנת בית שמש לתל אביב קיבלו אתמול (יום ד') תזכורת נוספת לעובדה שכמות הנוסעים ברכבת עולה, אבל התשתית נשארת מיושנת ורעועה. הרכבת הייתה עמוסה, נעצרה לחלוטין והנוסעים התבקשו לרדת ממנה בתחנת לוד ולהמתין לרכבת הבאה. זו תוכננה להגיע רק 20 דקות לאחר מכן.
"זה קורה לפחות שלוש פעמים בשבוע", סיפר בן כהן שמתגורר בבית שמש ועובד בתל אביב. הוא גם תיעד את נסיעת הבוקר. "יש עומס יתר והרכבת מתחילה לנסוע מירושלים, עולים עליה המון אנשים בבית שמש. באזור רמלה לוד כבר יש ממש דוחק וצפיפות ואין מקום לזוז. אז הרכבת נתקעת ומבקשים מנוסעים להתקדם קדימה או במקרים הפחות טובים לרדת מהרכבת".
כהן פנה למשרד התחבורה בנושא ונענה: "בשל בעיה טופוגרפית של תוואי הנסיעה מופעלים בקו זה קרונועים מסוג 3-IC, כלי התחבורה היחיד שיכול לפעול במסלול נסיעה זה". מדובר בקרונועים שבהם מותקנת מערכת בטיחות שאינה מאפשרת נסיעה מעבר לעומס האפשרי. עוד הדגישו במשרד התחבורה שמדובר במסילה בודדת בחלקים מתוואי הנסיעה בקו, ולכן הזמן שבו אפשר לעשות שימוש במסילה - מוגבל.
"לא קיבלנו תשובות אמיתיות וזה בנוסף לאיחורים שיש כל יום ב-10-7 דקות. כל יום יש בעיה עם הקרונות האלו כי הם ישנים, ואנחנו משלמים את המחיר ומאחרים לעבודה. נסיעה ברכב או באוטובוס מלווה בפקקים, רק לצאת מבית שמש -לוקח חצי שעה. לכן אין לי ברירה אלא להשתמש ברכבת. זאת למרות שהקרונות תמיד מלוכלכים ומסריחים, יש כבלים שיוצאים מהתקרה וחרקים שמסתובבים בקרונות. הם טוענים שהמצב ישתפר עם הקו לירושלים אבל בינתיים זה לא קורה", אמר כהן.
מרכבת ישראל נמסר כי "לאור עומס יתר ברכבת קרונועים התבקשו חלק מהנוסעים להחליף לרכבת מקבילה. בקרונועים מערכת בטיחות שאינה מאפשרת נסיעה מעבר לעומס האפשרי. אנו מודים לנוסעים על ההבנה והסבלנות".
פורסם לראשונה 12/07/2017 21:37
עומס יתר בקו בית שמש ת"א
צילום: בן כהן
מומלצים