שתף קטע נבחר

לפיד: נתניהו אישר מכירת צוללות מגרמניה למצרים בלי לעדכן את שר הביטחון

יו"ר יש עתיד שהיה שר האוצר וחבר הקבינט בזמן עסקת הצוללות גילה כי נתניהו אישר לגרמניה למכור צוללות למצרים: "יום אחד קם שר הביטחון של מדינת ישראל בבוקר ומתגלה שיש אישור לגרמנים למכור צוללות למצרים"

 

צוללת חיל הים, אח"י רהב (צילום: AP) (צילום: AP)
צוללת חיל הים, אח"י רהב(צילום: AP)

 

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד טען אמש (יום ד') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק לגרמנים אישור למכור צוללות למצרים, בלי לעדכן את משרד הביטחון או את שר הביטחון דאז משה (בוגי) יעלון. "יום אחד קם שר הביטחון של מדינת ישראל בבוקר ומתגלה שיש אישור לגרמנים למכור צוללות למצרים".

"פרשת השחיתות הגדולה בתולדות ישראל". ח"כ יאיר לפיד (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
"פרשת השחיתות הגדולה בתולדות ישראל". ח"כ יאיר לפיד(צילום: אלכס קולומויסקי)

לפיד, שהתראיין לערוץ 2, העיד בתחילת השבוע במשטרה בפרשת הצוללות. הוא כיהן כשר האוצר וכחבר קבינט בזמן העסקה, "מיום הקמת המדינה, תמיד היה, תפיסת מערכת הביטחון אומרת אנחנו עושים הכול כדי למנוע כניסה של נשק מתקדם לתחומי מדינת ישראל. יום אחד קם שר הביטחון של מדינת ישראל בבוקר ומתגלה שיש אישור לגרמנים, לטיסנקרופ, אותה חברה של גנור, של שמרון, של צ'ייני, למכור צוללות למצרים. זה ישוט לנו ליד הבית. ואז הולך משרד הביטחון, הולכים כולם לגרמנים ואומרים: סליחה, יש לנו הסכם איתכם שאתם לא מוכרים נשק מתקדם למדינות סביבנו. אומרים להם: סליחה אתם, ראש הממשלה אישר לנו את זה. ראש ממשלת ישראל, בלי להגיד למשרד הביטחון, בלי להגיד לשר הביטחון. עכשיו אני אגיד לך משהו - לא ראש הממשלה, אם מישהו קיבל בשביל זה כסף, זה כבר לא שחיתות, זו בגידה במולדת. כי זה מסכן את ביטחון ישראל. זאת קומבינת הצוללות. קומבינת הצוללות היא קומבינת שחיתות וביטחון, וביטחון זה קודש הקודשים".

 

לדברי לפיד, "זו ללא ספק פרשת השחיתות הגדולה בתולדות המדינה. אני אגיד לך מה אנחנו יודעים ואפילו לא מוכחש. אנחנו יודעים שכסף של מערכת הביטחון, של חיילים שלנו, של הילדים שלנו, יצא מתחומי מדינת ישראל, נסע לחשבון בנק בגרמניה, עבר לחשבון בנק סודי בגרמניה וחזר למדינת ישראל. נכנס לכיס הפרטי של עורך דינו של ראש ממשלת ישראל שהוא גם החבר הכי טוב שלו וגם האיש שמייצג אותו בפוליטיקה, וכל זה בלי ששר הביטחון יודע, מערכת הביטחון יודעת ומערכת האוצר יודעת".

 

לפיד ציין שכאשר היה שר האוצר הלך ל"משא ומתן קשוח, ואני יודע לנהל משא ומתן קשוח. אבל בכל הזמן הזה, הגרמנים שיושבים מולי, יודעים שמי שמייצג אותם, לא אותי, לא את ישראל, את גרמניה, זה העו"ד של ראש הממשלה ושאם תהיה בעיה יפתרו להם אותה. ואנחנו לא יודעים ומשרד הביטחון לא יודע. איך, באיזו מדינה בעולם כולם נשארים בתפקיד אחר כך?".


פורסם לראשונה 12/07/2017 23:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
יאיר לפיד
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים