שתף קטע נבחר

הנקמה: חיילים עיראקים זורקים מחבלים מצוקים

כוחות הביטחון של עיראק הודיעו כי הם חוקרים את סרטון הזוועה שבו נראים חיילים עיראקים במוסול מובילים גבר מדמם, כנראה איש דאעש, לראש צוק - ואז מכים אותו, משליכים אותו אל מותו ויורים בגופתו. לאחרונה פורסמו עוד סרטוני נקמה

 

 

עיראק הודיעה כי היא חוקרת את הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ושבו נראים לכאורה חיילים מכוחות הביטחון העיראקיים מוציאים להורג שבויים מדאעש בנקמה על מעללי הארגון.

 

בסרטון הקשה נראים חיילים מובילים גבר מדמם ולא-חמוש אל מצוק – ואז משליכים אותו מגובה של עשרה מטרים והוא נופל על גופת אדם אחר שהושלך לפניו. אחר כך יורים בו החיילים פעמים רבות ומחסלים אותו. הכוחות העיראקיים, נזכיר, הכריזו השבוע רשמית על שחרור מוסול, העיר הגדולה ביותר שבה החזיק דאעש בעיראק. זו המכה הקשה ביותר שספג ארגון הטרור האכזרי.

גופת מחבל דאעש שהושלך מהצוק קודם לכן ()
גופת מחבל דאעש שהושלך מהצוק קודם לכן
דובר של משרד הפנים העיראקי אמר ל-BBC כי אם הסרטון אמיתי – המעורבים יועמדו לדין. גנרל יחיא רסול, דובר מפקדת המבצעים המשותפים של צבא עיראק, הבטיח: "אנחנו בודקים את העניין הזה לעומק, וכל מפקדי הכוחות העיראקיים רוצים לרדת לשורש העניין. אם הייתה הפרה כלשהי של זכויות אדם מצד כוח כלשהו – בין שמדובר בכוח ללוחמה בטרור, במשטרה או בצבא – הוא יעמוד למשפט צבאי וננהג במלוא החומרה".

חיילים גוררים את האיש אל שפת הצוק ()
חיילים גוררים את האיש אל שפת הצוק

עם זאת רסול הדגיש כי ייתכן שהסרטון אינו אמיתי: "אל תשכחו שאלה שרוצים לפגוע בשמחה ובביטחון שהשגנו בניצחון הזה עשויים לזייף סרטונים כאלה".

 

האופן שבו נהגו החיילים המצולמים בסרטון מזכיר מאוד את שיטת ההוצאה להורג המפורסמת שנקט דאעש נגד הומואים ונגד אנשים שחשד כי הם מרגלים: הוא הקפיד לתעד את אנשיו משליכים אותם מהגגות לקול צהלות התושבים – ואז יורים שוב ושוב בגופה.

חיילי עיראקי משקיף על בור המוות המאולתר ()
חיילי עיראקי משקיף על בור המוות המאולתר

בחודשים האחרונים הביעו גורמים בינלאומיים חשש מהאפשרות שאחרי שחרור מוסול על-ידי הכוחות העיראקיים, שמיליציות שיעיות הן חלק חשוב מהם, יפתחו השיעים במבצע נקם נגד תושבים סונים בשל החשד שהם שיתפו פעולה עם דאעש, שהוא ארגון סוני.

 

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch הודיע אתמול כי בדק באמצעות צילומי לוויין את אמינות הסרטון, וגילה כי הוא אכן צולם במערב מוסול.

 

השבוע הופצו עוד שלושה סרטוני וידאו שבהם נראים לכאורה אנשי כוחות הביטחון של עיראק מכים גברים לבושים בבגדים אזרחיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים