שתף קטע נבחר

אלאור אזריה צפוי להשתחרר מחר למעצר בית

לקראת שחרורו מצה"ל ביום חמישי יקבע בית הדין הצבאי אם החייל שהורשע בהריגה ונידון למאסר יוכל לשהות בבית הוריו עד סיום הדיון בערעורים. ההכרעה בערעורים צפויה להתקבל בשבועיים הקרובים

 

לראשונה מאז ירה למוות במחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון במרס 2016, צפוי החייל אלאור אזריה להשתחרר למעצר בית. סגנית נשיא בית הדין הצבאי לערעורים בקריה, תת-אלוף אורלי מרקמן, תדון מחר בבוקר (יום ב') בהמשך תנאי מעצרו לקראת שחרורו הצפוי מצה"ל ביום חמישי.

 

אזריה, שהורשע בהריגה ונידון לשנה וחצי מאסר, ישהה במעצר הבית בבית הוריו ברמלה לכל היותר כשבוע או שבועיים, עד להכרעה בערעורים של שני הצדדים על ידי הרכב חמשת השופטים בראשות הנשיא אלוף דורון פיילס. לאחר מכן, או שיישלח תוך כמה ימים לריצוי עונש המאסר (אם ערעורו יידחה) או שישתחרר לביתו.

 

אזריה שהה בשנה האחרונה במעצר פתוח בבסיס אוגדת האם של חטיבת כפיר במחנה נחשונים שליד ראש העין. הוא יצא מעת לעת לחופשות קצרות בביתו וכן לדיונים הרבים במשפטו. במקביל זכה לביקורים תכופים מצד משפחתו בבסיס.

 

התביעה הצבאית לא צפויה לדרוש את העברתו למעצר מלא כאזרח עד להכרעה בשני הערעורים, ולכן ההערכה היא שהוא יועבר למעצר בית בתנאים שייקבעו מחר.

אזריה עם אביו צ'רלי בבית הדין (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אזריה עם אביו צ'רלי בבית הדין(צילום: מוטי קמחי)

 

 

אזריה ערער על עצם הכרעת הדין ודרש זיכוי מלא. התביעה, מנגד, ערערה על קולת גזר הדין ודרשה מבית הדין להחמיר את העונש משנה וחצי מאסר בפועל לשנתיים, כפי שגרסה דעת המיעוט בהרכב במשפט.

 

ההרכב בבית הדין לערעורים ביקש לא להתערב אחרי ששמע את טיעוני הצדדים, והפציר בהם להגיע לעמק השווה תוך הסרת הערעורים. אולם הסנגור עו"ד יורם שפטל והתובע בתיק סא"ל (מיל') נדב וייסמן, שדנו בנושא בנוכחות התובעת הצבאית הראשית אל"מ שרון זגגי-פנחס, לא הגיעו להסכמות. שני הצדדים הודיעו לבית הדין כי יצפו להכרעתו בפרשה.

 

בשבוע שעבר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן שהוא מצטער על כך שמשפחתו של אזריה לא נעתרה לאחר ההרשעה להמלצתו לפעול במסלול הצבאי של המתקת עונשו, ובחרה להמשיך להיאבק במסלול המשפטי. ויתור על הערעור ותחילת ריצוי עונשו של אזריה לפני כחודשיים היה מאפשר, ככל הנראה, את שחרורו הסופי מהכלא בעוד כחצי שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אלאור אזריה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים