שתף קטע נבחר

איש או"ם מעזה נעצר על ידי השב"כ - ושוחרר כעבור חודש

הותר לפרסום: בני משפחתו של סגן המנהל האזורי לענייני ביטחון ובטיחות של האו"ם דיווחו לפני כמה שבועות כי הקשר עמו אבד, לאחר שהגיע למעבר ארז. כעבור חודש הוא שוחרר ושב לרצועה

 

תימראז, לאחר שובו לעזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תימראז, לאחר שובו לעזה(צילום: AFP)

איש או"ם מרצועת עזה נעצר על ידי השב"כ - ושוחרר לאחר חקירה שארכה יותר מחודש. ישראל שחררה אתמול את חמדאן תימראז, איש או"ם מרצועת עזה שמשמש בתפיד סגן המנהל האיזורי לענייני ביטחון ובטיחות של האו"ם (UNDSS). כך הותר היום (ד') לפרסום. תימראז נעצר לפני יותר מחודש, לאחר שחצה את מעבר ארז לכיוון ישראל לצורך עבודתו. בנו חאלד אמר כי אביו שוחרר אתמול אחר הצהריים לאחר החלטה של בית משפט ישראלי וכי אביו לא נאשם בדבר.

החזרה לעזה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
החזרה לעזה(צילום: AFP)


תימראז. נעצר למשך למעלה מחודש ()
תימראז. נעצר למשך למעלה מחודש
 

תימראז, בן 61 שמתגורר במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה, נהג במסגרת תפקידו לצאת מרצועת עזה לישראל פעמים רבות. אשתו נעמה אמרה לפני כמה שבועות כי הקשר עמו אבד כאשר הגיע למעבר ארז ומאז בני המשפחה לא שמעו ממנו.

 

אשתו הוסיפה כי יום למחרת המעצר קיבל בנו, עבד אל-האדי, שיחת טלפון ממערכת הביטחון הישראלית. בשיחה נמסר לו כי אביו עצור ומוחזק בידיהם. הבן קרא לפני כמה שבועות למוסדות הקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם ללחוץ על ישראל כדי לשחררו והטיל על ישראל את האחריות לחייו של אביו, שסובל לדבריו מבעיות לחץ דם.

 

מחלקת הביטחון והבטיחות של האו"ם מספקת שירותים בכל מקום שבו יש תשתית של האו"ם ברחבי הגלובוס.

 

במשרד החוץ אמרו הערב כי "תימראז נעצר לחקירת שב"כ בחשד למעורבותו בביצוע עבירות ביטחון. בחקירתו התקבל מידע המצביע על מעורבותו בפעילות אסורה. בתום חקירתו הוא שוחרר, וממצאי החקירה נבחנים בימים אלה על ידי הגורמים הרלוונטיים, ולצורך נקיטת הצעדים הנדרשים אל מול המעורבים בפעילות. יצוין כי רשויות האו"ם קיבלו דיווח מהצד הישראלי על המעצר ומשמעותו".

 

בהכנת הידיעה השתתף איתמר אייכנר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים