שתף קטע נבחר

מאסר לצעיר שנהג ללא רישיון והרג את בני דודיו

בן 16 מהצפון שהסיע שני בני משפחה נמלט בפראות מניידת משטרה. הוא התנגש במשאית ושני הילדים נהרגו. ביהמ"ש גזר עליו שנה וחצי מאסר

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום שנה וחצי מאסר בפועל על תושב הצפון (20) שהורשע בהריגת שני בני דודים שלו בתאונת דרכים לפני ארבע שנים, בעת שהיו בני 15: הוא הסיע אותם במכונית אף שלא היה לו רישיון, נהג בפראות, נמלט משוטרים והתנגש במשאית.

 

התאונה אירעה ביוני 2013, כמה חודשים לפני שמלאו לנאשם 16. השופט יחיאל ליפשיץ תיאר את האירוע: "הנאשם ושני המנוחים נסעו בפרק הזמן שטרם האירוע ברכב השייך לאביו של המנוח ברחובות העיר. בשלב מסוים הגיעה החבורה סמוך לפיצרייה, יצאו את הרכב והותירו אותו חונה בנתיב הנסיעה. זמן מה לאחר מכן הגיעה ניידת משטרה למקום, אז רצה החבורה לרכב והנאשם התיישב במושב הנהג. הניידת חסמה באופן חלקי את הרכב ובמקביל החל אחד השוטרים לצאת את הניידת וקרא לנאשם להציג רישיונות.

 

"באותו שלב החל הנאשם בהימלטותו בנהיגה - בתחילת הנסיעה פגע חלקו הקדמי שמאלי של הרכב בדלת הקדמית ימנית של הניידת וכתוצאה מכך נפצע השוטר. לאחר מכן נהג הנאשם את הרכב במהירות של כ-80 קמ"ש (הערכה זהירה ביותר). כעבור כ-200 מטר, בהתעקל הכביש לשמאל, איבד הנאשם את השליטה על הרכב באופן שהרכב סטה ימינה מקשת הפניה והתנגש בחלקה האחורי של משאית שחנתה בצד ימין של הדרך".

 

כתוצאה מההתנגשות נהרגו שני בני הדודים שהיו ברכב. השופט ציין שלוש סיבות לקביעה שמדובר בהריגה ולא בעבירה קלה יותר: הנאשם מעולם לא הוציא רישיון, הוא נהג במהירות גבוהה ביותר שאינה מותאמת לתנאי הדרך, ועשה זאת תוך כדי הימלטות מהמשטרה. מלבד עבירת ההריגה הוא הורשע בשורה של עבירות תנועה, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלה של ממש וכן אי ציות והפרעה לשוטר.

 

השופט ליפשיץ דחה את המלצת שירות המבחן שלא להטיל על הנאשם מאסר בפועל, וקבע: "על העונש שיושת על הנאשם, חרף כלל הנסיבות המקלות ובכלל זאת גילו הצעיר, לשקף את אובדנם של שני המנוחים ואת יתר שיקולי הענישה. מסיבה זו אף איני יכול לאמץ את המלצות שירות המבחן לנוער. חומרת האירוע ותוצאותיו מחייבות גיבוש עונש המשקף את כלל שיקולי הענישה ולא רק את שיקולי השיקום".

 

בנוסף למאסר בפועל נגזרו על הצעיר תקופות מאסר על תנאי שונות (לפי העבירות), ונקבע כי הוא פסול מלהחזיק רישיון נהיגה במשך 12 שנים מיום שחרורו מהכלא.

 

עו"ד ויסאם עראף ייצג את הצעיר מטעם הסניגוריה הציבורית: "גזר הדין מתחשב בעובדה כי מדובר באדם נורמטיבי נעדר עבר פלילי וכן בעמדת בני משפחת הקורבנות שהתייצבו לדיון, וביקשו להקל עם הנאשם. לטעמי התנהלות השוטרים לא הייתה תקינה במהלך האירוע ונשקול הגשת ערעור בימים הקרובים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים