שתף קטע נבחר

טראמפ ופוטין ערכו פגישה נוספת שנשארה חשאית

הנשיא האמריקני שוחח עם מקבילו הרוסי במהלך פסגת G-20 בגרמניה, שעות ספורות לאחר הפגישה הרשמית הראשונה בין השניים. הבית הלבן אישר את הפרטים והדגיש כי מדובר בשיחה צדדית ולא בפגישה. טראמפ: "הדיווחים של הפייק ניוז מעוררים בחילה"

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערכו פגישה חשאית בתחילת החודש לאחר שנפגשו רשמית בפסגת G-20 בגרמניה, כך אישר הלילה (ד') דובר הבית הלבן שון ספייסר. גורם בבית הלבן אמר לסוכנויות הידיעות כי מדובר ב"שיחה צדדית" ולא בפגישה רשמית.

הפגישה הרשמית של טראמפ ופוטין (צילום: AP) (צילום: AP)
הפגישה הרשמית של טראמפ ופוטין(צילום: AP)

השיחה בין שני המנהיגים התקיימה במהלך ארוחת הערב שנערכה עבור מנהיגי המדינות המפותחות שהשתתפו בפסגה. פגישה זו נערכה שעות ספורות לאחר פגישתם הראשונה של פוטין וטראמפ ב-7 ביולי, שהייתה אמורה להיות באורך של חצי שעה, אך נמשכה מעבר לשעתיים.

 

שני המנהיגים גם תועדו לוחצים ידיים ומחליפים כמה מילים קודם לכן, בעת שהגיעו לפסגת G-20 של מנהיגי המדינות המפותחות.

טראמפ ופוטין לוחצים ידיים בפתח הפסגה ()
טראמפ ופוטין לוחצים ידיים בפתח הפסגה
 

מייקל אנטון, יועץ במועצה לביטחון לאומי, אמר כי המפגש בין השניים היה מקרי ולא צריך לאפיין אותו כפגישה אלא כ"שיחה צדדית". הוא הוסיף: "שיחה על קינוח לא צריכה להיות מאופיינת כפגישה".

 

טראמפ התייחס לפרסומים בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "סיפור הפייק ניוז על ארוחת ערב סודית עם פוטין מעוררת בחילה. כל מנהיגי G-20 ובני זוגם הוזמנו על ידי קנצלרית גרמניה. התקשורת ידעה זאת! הפייק ניוז נעשים יותר ויותר לא ישרים! אפילו ארוחת ערב בגרמניה ל-20 המנהיגים המובילים יכולה להיראות זדונית!".

 

 

 

ארוחת הערב, באירוחה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הייתה מיועדת למנהיגי העולם ובני זוגם בלבד, כאשר כל זוג יכל להביא עמו מתרגם. גורם בבית הלבן אמר לסוכנות הידיעות AP כי טראמפ דיבר עם מנהיגים רבים במהלך הארוחה וכי לקראת סוף הארוחה הוא שוחח עם פוטין, שישב בסמוך לגברת הראשונה מלניה טראמפ.

 

פוטין ליד מלניה טראמפ בארוחה הרשמית למנהיגים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פוטין ליד מלניה טראמפ בארוחה הרשמית למנהיגים(צילום: רויטרס)

גורם נוסף אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי טראמפ שוחח עם פוטין בעזרת המתורגמן של הנשיא הרוסי, זאת מכיוון שהמתורגמן האמריקני לא ידע רוסית.

 

עם זאת, איאן ברמר, בעל טור אמריקני שטוען כי שוחח עם כמה אנשים שנכחו בארוחה, סיפר כי לדבריהם טראמפ שוחח עם פוטין במשך כשעה. לפי ברמר, המשתתפים סיפרו כי טראמפ נראה מתוח במהלך השיחה עם פוטין וכי מדי פעם השתמש בידיו כדי להמחיש דברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ ופוטין בפגישה הרשמית. נפגשו שוב
צילום: AP
מומלצים