שתף קטע נבחר

הרוג ופצועים באירוע ירי במועדון לילה בגרמניה

אדם אחד נרצח ושלושה נפצעו קשה במועדון בעיר קונסטנץ. היורה, צעיר עיראקי, ניהל קרב עם שוטרים, נפצע קשה בעצמו - ומת בבית החולים. המשטרה: לא מדובר באירוע טרור. אמש גבר החשד שאירוע הדקירות במרכול בהמבורג ביום שישי היה פיגוע

אדם אחד נרצח ושלושה נפצעו קשה באירוע ירי במועדון לילה בעיר קונסטנץ שבגרמניה, קרוב לגבול עם שווייץ. כך הודיעה הבוקר (יום א') המשטרה הגרמנית.

הבוקר, ליד המועדון שבו אירע הירי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הבוקר, ליד המועדון שבו אירע הירי(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

לפי המשטרה הגרמנית, הרוצח, אזרח עיראקי בן 34, ניהל קרב יריות עם שוטרים ובמהלכו נפצע באורח קשה. אחר כך הוא מת בבית החולים. כמה שעות אחרי האירוע הודיעה המשטרה כי היא שוללת את האפשרות שמדובר באירוע טרור. היא גם ציינה כי היורה לא היה מבקש מקלט.

 

האירוע בקונסטנץ התרחש בסביבות 5:30 בבוקר לפי שעון ישראל. במהלכו שלחה משטרת גרמניה כוחות קומנדו מיוחדים למקום, משום שלא היה ידוע אם היורה פועל לבדו והיה חשש שיש לו שותפים.

במהלך הלילה: כוחות קומנדו מיוחדים נשלחו לקונסטנץ (צילום: EPA) (צילום: EPA)
במהלך הלילה: כוחות קומנדו מיוחדים נשלחו לקונסטנץ(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

תקרית הירי התרחשה במועדון ה-Grey במקס שטרומייר שטראסה. לפי דיווחים הירי אירע בשעה שנערכה בו מסיבת סטודנטים. אחד הפצועים הוא מאבטח שעמד בכניסה למועדון וניסה לעצור את היורה. דובר המשטרה המקומית סיפר: "חלק מהמבלים הצליחו להציל את עצמם – הם ברחו החוצה או הסתתרו". הבוקר חסמו ניידות משטרה את הגישה לאזור.

 


רק ביום שישי נרצח אדם ועוד חמישה נפצעו באירוע דקירות בסופרמרקט בהמבורג. אתמול הודיעה משטרת גרמניה כי הדוקר היה מוכר לכוחות הביטחון הגרמנים כאיסלאמיסט, ולפיכך גבר החשד שמדובר בפיגוע. המשטרה הגרמנית מסרה כי היא מעריכה שהדוקר, בן 26, פעל לבדו ושהוא לא היה חלק מרשת טרור. היא ציינה כי היה לו מניע דתי, אבל לדבריה נראה שהיו לו גם בעיות נפשיות.

 

הדוקר נולד באיחוד האמירויות והגיש בקשה לקבלת מקלט מדיני בגרמניה - אולם היא נדחתה. כוחות הביטחון ידעו שהוא עבר הקצנה, אך לא החשיבו אותו למסוכן. לפי החוק לא היה אפשר לגרש אותו משום שלא היו לו מסמכים מזהים.

שוטרים בזירת הדקירות בהמבורג ביום שישי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוטרים בזירת הדקירות בהמבורג ביום שישי(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מפגן הזדהות עם הנפגעים בהמבורג (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מפגן הזדהות עם הנפגעים בהמבורג(צילום: gettyimages)

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

במהלך ההתקפה שלשום הסתער הדוקר על לקוחות בסופרמרקט ודקר כמה מהם. הוא ניסה להימלט, ועוברי אורח שרדפו אחריו לכדו אותו. העיתון "בילד" דיווח כי הוא צעק "אללה אכבר".

 

בהנחה שאירוע הדקירות אכן היה פיגוע, זהו הפיגוע האיסלאמיסטי החמישי לפחות שסופגת גרמניה בשנתיים האחרונות. בפיגוע הגדול מכולם, בדצמבר בשנה שעברה, דרס מחבל מדאעש שנהג במשאית עשרות בני אדם בשוק חג המולד בברלין ורצח 12 בני אדם. לפני כן אירע פיגוע התאבדות באנסבך, שבו היו פצועים בלבד, ואירעו שני פיגועי דקירה בסכין ובגרזן ברכבות בבוואריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
זירת הירי בקונסטנץ
צילום: EPA
מומלצים