שתף קטע נבחר

מסר לצפון קוריאה: תיעוד ניסוי בטיל בין יבשתי אמריקני

הטיל Minuteman III, שיכול לעבור 6,800 קילומטר לפחות, נורה מבסיס חיל האוויר ליד לוס אנג'לס. ברקע: ניסויי הטילים של צפון קוריאה ואיומי קים ג'ונג און לתקוף את ארה"ב

 

 

 

ארצות הברית ערכה בצהריים (יום ד') ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי מסוג Minuteman III. הניסוי, שנערך בשעת בוקר מוקדמת לפי שעון ארה"ב, הוא העברת מסר של ממשל טראמפ לצפון קוריאה על רקע ניסויי הטילים הרבים שפיונגיאנג עשתה לאחרונה, בכלל זה בטילים בין יבשתיים.

 

שיגור הניסוי של הטיל נעשה מבסיס חיל האוויר האמריקני מצפון ללוס אנג'לס. הצבא האמריקני הדגיש מבעוד מועד כי מטרת הניסוי היא "לוודא את היעילות, המוכנות והדיוק של מערכת הנשק הזו". טיל מהסוג שנוסה היום יכול לעבור מרחק של 6,800 קילומטר לפחות.

הניסוי פורץ הדרך של צבא צפון קוריאה בטיל בין יבשתי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הניסוי פורץ הדרך של צבא צפון קוריאה בטיל בין יבשתי(צילום: רויטרס)

בשבועות האחרונים הגיעה המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה לשיא חדש על רקע ניסויי הטילים שעושה משטרו של קים ג'ונג און ואיומיו לתקוף בנשק גרעיני ובטילים בליסטיים את ארה"ב. רק ביום שבת חלפו שני מפציצים אמריקניים בשמיו של חצי האי הקוריאני בתגובה על הניסוי שעשתה פיונגיאנג בטיל בליסטי בין יבשתי ביום שישי. ארה"ב גם עשתה בשבת ניסוי מוצלח במערכת טילי ה-THAAD באלסקה.

ניסוי נגד שעשו דרום קוריאה וארה"ב בתגובה לפרובוקציה של קים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ניסוי נגד שעשו דרום קוריאה וארה"ב בתגובה לפרובוקציה של קים(צילום: EPA)

קים ג'ונג און אמר בשבת כי הניסוי שארצו עשתה יום לפני כן בטיל בין יבשתי מוכיח שכל שטחה של ארה"ב נמצא בטווח הפגיעה. הוא הדגיש: "זו הייתה אזהרה חמורה לארה"ב". סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה מסרה כי הניסוי הצליח וכי הטיל היה באוויר 47 דקות ו-12 שניות וגמא מרחק של 998 קילומטר.

 

מומחים מעריכים כי הטילים הבין יבשתיים של צפון קוריאה יכולים להגיע עד לאלסקה, וארה"ב נערכת ברצינות לאפשרות שהאיום הזה יתממש: הניסוי שעשתה ארה"ב היום הוא הרביעי מסוג זה שהיא עורכת השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"לוודא שאנחנו מוכנים". ניסוי קודם בטיל
צילום: AFP
מומלצים