שתף קטע נבחר

טראמפ ואני: ראש ה-FBI שהודח כותב ספר

ג'יימס קומי, שפוטר על רקע חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות שבהן ניצח טראמפ, יפרסם באביב 2018 ספר שיעסוק ב"מהי מנהיגות נכונה". בתוכנית: מחשבות על העבודה עם הנשיא הנוכחי ואנקדוטות מחקירת המיילים של הילרי קלינטון

 

 

ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, שפוטר על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חתם על חוזה לכתיבת ספר על מנהיגות וקבלת החלטות שייצא לאור באביב 2018. כך נמסר אתמול (ד') מההוצאה לאור שתפרסם את הספר, Macmillan's Flatiron Books. העסקה מגיעה שלושה חודשים לאחר שהדחתו של קומי העלתה שאלות לגבי הניסיון של טראמפ להתערב בחקירת ה-FBI שעסקה במעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016.

 

בוב מילר, הנשיא של הוצאת הספרים Macmillan's Flatiron Books, הודיע כי הספר, שכרגע אין לו כותרת, יעסוק ב"איך נראית מנהיגות טובה ומוסרית ואיך היא מביאה להחלטות מבוססות". ההוצאה זכתה בחוזה עם קומי לאחר מכרז, וקומי הסכים לכתוב את הספר תמורת שני מיליון דולר. מילר לא אישר כי הספר יעסוק במערכת היחסים בין קומי לטראמפ, אך אמר לעיתון אינדפנדט כי "קומי ישתמש בדוגמאות מכמה מהרגעים עתירי הסיכון של הממשל האמריקני בשני העשורים האחרונים, וישתף באנקדוטות מהקריירה הארוכה והמכובדת שלו".

"הספר יעסוק ברגעים עתירי הסיכון של הממשל". ג'יימס קומי ודונלד טראמפ  (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
"הספר יעסוק ברגעים עתירי הסיכון של הממשל". ג'יימס קומי ודונלד טראמפ (צילום: gettyimages)
 

בנוסף למחשבות של קומי על היחסים עם הנשיא טראמפ בשנה האחרונה, הספר צפוי לכלול אנקדוטות מתפקידו של קומי כמוביל חקירת המיילים של המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות 2016, הילרי קלינטון. קומי היה מי שהודיע כמה ימים לפני הבחירות על הפתיחה מחדש של החקירה נגד קלינטון, דבר שנתפס על ידי חלק מהדמוקרטים אז כניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות.

 

"הספר יראה איך המנהיגים פועלים תחת לחץ"

בעיתון "לוס אנג'לס טיימס" צוטטה הודעה מטעם ההוצאה, ובה נאמר כי "לאורך הקריירה שלו, ג'יימס קומי היה צריך להתמודד עם רצף של החלטות קשות, כאשר שירת את המנהיגים של המדינה. הספר שלו מבטיח לקחת אותנו למסע אל תוך הרגעים המיוחדים בהיסטוריה, ולהראות לנו איך המנהיגים הללו פועלים תחת לחץ. קומי מעניק לנו כניסה חסרת תקדים אל מסדרונות הכוח ושיעור מאלף במנהיגות".

 

היחסים בין הנשיא טראמפ לקומי, שהגיעו לשפל עם הדחתו של ראש ה-FBI, היו רעועים מאז שטראמפ נכנס לתפקידו. בראשית כהונת טראמפ, קומי דחה את הטענות כי הנשיא הקודם, ברק אובמה, צותת לטראמפ והגדיר טענות אלו שבהם תמך הנשיא כ"שטויות". שבוע לפני פיטוריו העיד קומי בפני ועדת המשפט של הסנאט האמריקני בעניין התנהלות ה-FBI בבחירות לנשיאות, ואישר כי בכוונתו לפתוח חקירה נוספת בדבר התערבות הרוסים בבחירות, זאת על אף שטראמפ התבטא לא פעם על כך שהדבר אינו נכון.

 

בהודעת הפיטורים ששלח הנשיא לקומי נכתב כי הוא "אינו מסוגל להוביל את הסוכנות הפדרלית ביעילות, וכי נדרשת הנהגה חדשה למטרת שיקום האמון בין הגופים". התובע הכללי, ג'ף סשנס, ציין במכתבו לקומי כי ראש ה-FBI נדרש לאכוף את החוקים ועקרונות משרד המשפטים, ובמזכר שנשלח אליו מסגנו צוין כי אינו יכול להגן על אופן הטיפול שלו בחקירת המיילים של הילרי קלינטון.

 

לאחר הדחתו, קומי העיד בשימוע בסנאט כי קודם הפיטורים, טראמפ אמר לו: "אני צריך נאמנות, אני מצפה לנאמנות". קומי תיאר בעדותו כי "הנשיא התקשר אליי כשהייתי במטה ה-FBI. הוא תיאר את החקירה הרוסית כ'עננה' שפוגמת ביכולת שלו לפעול לטובת המדינה. בבוקר ה-11 באפריל הנשיא התקשר אליי ואמר ש'העננה' מקשה עליו לתפקד. זו הפעם האחרונה שדיברתי עם הנשיא טראמפ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים