שתף קטע נבחר

מינויים בצה"ל: המג"ד שישוב לפקד על גולני

הרמטכ"ל החליט על שורת מינויים חדשים בצה"ל, בהם זה של אל"מ שי קלפר שימונה למפקד חטיבת גולני במקומו של אל"מ שלומי בינדר. קלפר שימש בעברו כמפקד גדוד 51 וישוב לחטיבה החומה. שני בסיסים בחיל האוויר יזכו למפקדים חדשים. כל המינויים טעונים את אישור שר הביטחון

 

אל"מ שי קלפר (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
אל"מ שי קלפר(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, החליט היום (ב') על שורת מינויים חדשים בצבא. בין המינויים נמצא אלוף-משנה שי קלפר שיפקד על חטיבת גולני. קלפר, שכעת משמש כמפקד מרכז האימונים באש ובעבר פיקד על חטיבת שומרון החולשת על גזרת שכם, כיהן בעבר כמפקד גדוד 51 של החטיבה החומה וכעת הוא ישוב לפקד עליה. כל המינויים טעונים את אישורו של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

 

אל"מ קלפר גדל בחטיבת גולני ואת מרבית תפקידיו בצבא מאז התגייס לפני 23 שנה העביר בגולני, ומלבד גדוד 51 פיקד גם על סיירת גולני. בתקופה בה נכנס לתפקידו בחטיבת שומרון נרשמו כמה תקריות ביצהר שבמהלכן פעילי ימין תקפו אנשי צבא, אך בחלוף הזמן נרגעו הרוחות בין הצדדים.

 

קלפר זכה לצל"ש כאשר פיקד גם על פלוגת ההנדסה של חטיבת גולני בשיאה של האינתיפאדה השנייה, בשל הצלחתו בשורת מבצעים ייחודים והיתקלויות מוצלחות שבהם פיקד על לוחמיו ביהודה ושומרון וברצועת עזה. קלפר בן ה-41 הוא בוגר ישיבת שבי חברון, ופיקד בעבר גם על גדוד גפן בבה"ד 1.

גדל בחטיבת גולני. אל"מ שי קלפר והרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
גדל בחטיבת גולני. אל"מ שי קלפר והרמטכ"ל(צילום: דובר צה"ל)

קלפר הוא לא המינוי היחיד החדש. שני בסיסים של חיל האוויר יזכו למפקדים חדשים. אל"מ יואב ימונה למפקד בסיס פלמחים ויועלה לדרגת תת אלוף. אל"מ אביעד ימונה למפקד בסיס חצרים וגם הוא יועלה לדרגת תא"ל. מינוי נוסף בחיל האוויר הוא של אל"מ אמיר, שימונה לתפקיד ראש להק מודיעין ויועלה לדרגת תא"ל.

 

בנוסף, אל"מ דוד סונגו ימונה למפקד חטיבה 401 של חיל השריון. עוד הוחלט כי אל"מ יוסי פינטו, קצין האג"ם של פיקוד העורף, יכהן כמפקד חטיבת החילוץ הסדירה, ומפקד בסיס חיפה בחיל הים, תת-אלוף דוד סער סלמה, יכהן כסגן מפקד פיקוד העומק.

 

במסגרת דיון השיבוצים הוחלט עוד כי אל"מ יאיר ברקת ימונה לקצין משטרה צבאית ראשי ויועלה לדרגת תא"ל. זו תהיה הפעם השנייה ברציפות שבה קצין שאינו גדל או שירת בחיל המשטרה הצבאית מגיע מבחוץ לפקד עליה, מאחר שכיום מאייש את התפקיד תת-אלוף רן כוכב, יוצא מערך ההגנה האווירית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
אל"מ שי קלפר
צילום: דובר צה"ל
מומלצים