שתף קטע נבחר

סקר: 75% מהאמריקנים לא מאמינים לבית הלבן של טראמפ

רשת CNN פרסמה סקר שמציג שפל חדש בתמיכה בטראמפ ונתונים מדאיגים על תחושות האמריקנים כלפי הנשיא שלהם. 55% מאמינים שטראמפ הוריד את רף מוסד הנשיאות, 71% סוברים שטוויטר אינה דרך תקשורת מומלצת לנשיא, 61% מאוכזבים מיחסי החוץ שהוא מוביל. השורה התחתונה: הרוב לא חושב שטראמפ עושה עבודה טובה

 

הנשיא טראמפ, משחק גולף בשבוע שעבר (צילום: AP) (צילום: AP)
הנשיא טראמפ, משחק גולף בשבוע שעבר(צילום: AP)

 

200 ימים בבית הלבן: רשת CNN האמריקנית פרסמה הלילה (ג') סקר חדש המציג ירידה בדעת הקהל האמריקנית לגבי הנשיא דונלד טראמפ - התמיכה הנמוכה ביותר שנמדדה על ידי הרשת מתחילת כהונתו.

 

מהסקר עולה כי כ-75% מהנשאלים "לא מאמינים לרוב המידע שהם שומעים מהבית הלבן". רק 24% מסרו כי הם מאמינים לכל המידע הרשמי, או לרוב המידע, שמתקבל מהממשל.  30% ענו כי הם "לא מאמינים לשום דבר שהם שומעים" ממשרד הנשיא. גם בקרב המחנה הרפובליקני - רק כמחצית מהנשאלים מעידים כי הם יכולים להאמין לרוב המידע מהבית הלבן.  

 

בנוגע לטראמפ עצמו, 30% בלבד מעידים כי הם מעריצים אותו, ו-34% מעידים כי הם גאים בכך שהוא הנשיא שלהם. רוב של 55% מאמינים כי טראמפ הוריד את רף מוסד הנשיאות. שישה מתוך עשרה נשאלים לא חושבים שטראמפ הוא אדם כן ואמין.

 

טראמפ ידוע בציוציו בטוויטר בשעת לילה מאוחרת, ואכן רוב האמריקנים מסכימים עם ההערכה שלו כי הציוצים מאפשרים לו לתקשר באופן ישיר עם תומכיו ללא צורך בכלי התקשורת. עם זאת, 71% מהנשאלים סוברים כי הציוצים אינם מהווים דרך תקשורת מומלצת עבור נשיא.

 

רוב של 52% מאמין כי ציוצים אינם דרך יעילה עבור טראמפ לשתף את עמדותיו בנוגע לסוגיות חשובות, ו-72% אומרים כי הציוצים לא משדרים את המסר הנכון לשאר מנהיגי העולם. שבעה מתוך עשרה נשאלים העידו כי לעתים קרובות מדי נראה כי טראמפ מצייץ בתגובה לחדשות בערוצי הטלוויזיה שבהן כנראה צפה. שישה מתוך עשרה אומרים כי הציוצים יכולים להיות לא מובנים, ו-63% מאמינים שלעתים קרובות מדי מתברר כי הם אף מטעים. רק 10% מהנשאלים העידו כי שיתפו או הגיבו לפרסום של הנשיא ברשתות החברתיות.  

 

62% מסרו כי הצהרותיו, התבטאויותיו ופעולותיו מאז שהחל את כהונתו הורידו את רמת האמון ביכלותו להיות נשיא. רק 39% חושבים שטראמפ יכול לנהל את הממשל בצורה יעילה - מול 44% נשאלים שחשו כך באפריל. 58% מהנשאלים, שישה מתוך עשרה, אמרו כי תחלופת העובדים הגבוהה בבית הלבן פוגעת ביעילות הממשל, ו-62% סוברים כי טראמפ לא עשה עבודה טובה בהרכבת צוות יועציו הבכירים.

 

רק 36% מהנשאלים מגדירים את ששת חודשי הכהונה הראשונים של טראמפ הצלחה - מול 59% שחושבים שטראמפ לא עושה עבודה טובה. רק נשיא אמריקני אחד סבל מתמיכה כל כך נמוכה לאחר כחצי שנה בבית הלבן - הנשיא ביל קלינטון, עם 44% תמיכה שנשרמו בשנת 1993. הנשיאים לשעבר ברק אובמה וג'ורג' בוש נחשבו על ידי רוב האמריקנים להצלחה בשלב זה של כהונתם - 51% הגדירו את אובמה כהצלחה, ו-56% את בוש.  

 

אחוזי התמיכה בטראמפ בקרב הרפובליקנים ירדו - 59% העידו כי הם תומכים בו, לעומת 73% בחודש פברואר האחרון. מנגד, הנשאלים מהמחנה הדמוקרטי נשארים בעמדתם ואחוזי חוסר התמיכה בטראמפ

נשארים סביב 80%. אך למרות המספרים העגומים, 53% מכלל הנשאלים העידו כי הם עדיין מרגישים שהעניינים בארצות הברית מתנהלים בצורה טובה, נתון שנשאר קבוע מחודש אפריל האחרון.

   

הציפיות כי טראמם יביא שינוי גוועות. 43% מהנשאלים מסרו כי "טראמפ יכול להביא את השינוי שהמדינה הזו צריכה". בחודש אפריל 48% מהנשאלים חשו כך. גם בנוגע לסוגיות מרכזיות אחוזי התמיכה בטראמפ נוטים לצד השלילי. רוב של 59% אומר כי טראמפ לא נותן די תשומת לב לבעיות המרכזיות של המדינה. 47% אינם מאמינים כי הוא עושה עבודה טובה בתחום הביטחון, ו-47% אינם מאמינים שהוא מטפל כראוי בכלכלה. 62% מאוכזבים מפעולותיו בנוגע למדיניות ביטוח הבריאות, 61% מאוכזבים מיחסי החוץ שהוא מוביל, 55% מאוכזבים מפעולותיו בנוגע להגירה ו-54% מאוכזבים מפעולותיו למען מעמד הביניים. בנוגע לענייני מס - אחוזי המתנגדים עומדים על 48%.

  

הסקר, שנערך עבור הרשת על ידי חברת המחקר SSRS, בוצע בסוף השבוע באופן טלפוני עם מדגם מייצג של 1,018 מבוגרים שנבחרו באקראי.

 

לא פורסמה תגובה מטעם מחנה טראמפ, אך אפשר רק לנחש שטראמפ יפסול על הסף את הסקר שנערך על ידי הרשת אותה הוא מגדיר "פייק ניוז". רק אתמול צייץ טראמפ: "קשה להאמין שעם חדשות מזויפות שמשודרות 24/7 ב-CNN, ABC, NBC, CBS, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס, בסיס התומכים של טראמפ רק הולך ומתחזק!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים