שתף קטע נבחר

חלם בגרמניה: פליט הורשע שהונה את דאעש

חסן, מעצב שיער מדמשק, הבטיח לפעילי דאעש שיבצע פיגוע בגרמניה - וכך ניסה לגרום להם להעביר לו 180 אלף דולר. בית המשפט גזר עליו שנתיים מאסר - אבל לא בגלל כוונות טרור, אלא בגלל הונאה. בתוך כך: סוכלה מתקפת טרור של דאעש במוסקבה

גרמניה והאיחוד האירופי מגדירים אמנם את דאעש ארגון טרור ונלחמים בו על אדמת סוריה ועיראק, אבל לפחות מבחינת בית משפט אחד בגרמניה גם לג'יהאדיסטים רצחניים יש זכויות משפטיות שצריך לקיים.

 

בית משפט בזרברוקן שבדרום-מערב גרמניה הרשיע פליט סורי בן 39, חסן א' שמו, בהונאת דאעש וגזר עליו שנתיים מאסר בגין ניסיון לגרום לפעילים של דאעש להעביר לו 180 אלף אירו.

מניחים פרחים במקום פיגוע הדריסה של מחבל דאעש בברלין בשנה שעברה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מניחים פרחים במקום פיגוע הדריסה של מחבל דאעש בברלין בשנה שעברה(צילום: EPA)

האיש, מעצב שיער מדמשק, שיקר לפעילים כשהבטיח להם לבצע בשם דאעש פיגועים בגרמניה בעזרת חומר נפץ. הכסף מעולם לא הועבר אליו.

 

בית המשפט דחה את טענת התביעה שיש להרשיע את האיש בפשעים חמורים יותר, כגון תכנון מתקפת טרור בשם דאעש.

 

דוברת בית המשפט מסרה כי שני הצדדים מיהרו לערער על הפסיקה לבית המשפט הפדרלי העליון של גרמניה, והוא צפוי לדון מחדש בהרשעתו של הפליט.

חומות בטון נגד מחבלים במשאיות בברלין (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
חומות בטון נגד מחבלים במשאיות בברלין(צילום: gettyimages)

הפסיקה המוזרה באה בשעה שגרמניה נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לפיגועים של דאעש. בשנה שעברה ספגה גרמניה כמה פיגועים מידי הארגון, ובראשם פיגוע הדריסה בברלין שבו נרצחו 12 בני אדם בשוק חג המולד ועוד עשרות נפצעו. בהרוגים הייתה גם ישראלית.

 

בתוך כך, סוכנות המודיעין המרכזית של רוסיה הודיעה היום כי סיכלה מתקפת טרור של דאעש בשטח המדינה. ה-FSB מסרה כי עצרה ארבעה בני אדם בחשד שהם מתכננים כמה פיגועים. שניים מהם היו אמורים לפוצץ את עצמם במערכת התחבורה הציבורית במוסקבה ובחנות.

 

הסוכנות גילתה בפרברי מוסקבה מעבדה לפיתוח מטעני חבלה, ולדבריה את ההנחיות קיבלו הפעילים משני בכירים בדאעש בסוריה – שניהם מארצות ברית המועצות לשעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
רצה כסף תמורת פיגוע
צילום: shutterstock
מומלצים