הגשר קיבל ציון 95 בתסקיר: תיעוד חדש מהקריסה
סרטון חדש מראה את רגע פגיעת המשאית בגשר רמת אלחנן - ואת קריסתו. בתסקיר שנחתם לפני ארבעה חודשים קיבל גשר רמת אלחנן ציון גבוה. "אין לגשר כזה יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש", טענו ב"נתיבי ישראל"
המנוף היה פתוח, המשאית התנגשה בעוצמה - והגשר קרס. תיעוד חדש מציג את רגע קריסת גשר רמת אלחנן, ממנו נהרג נהג המשאית אליחי טדרי. בתסקיר שבוצע לגשר בתקופה האחרונה ניתן לו ציון גבוה - 95 מתוך 100.
לפי התסקיר, שנחתם ב-24 לאפריל השנה על ידי יואל גרושקו מחברת "גרושקו מהנדסי מבנים", קיבל הגשר שנבנה ב-1975 ושודרג ב-2009 בעקבות תאונה דומה, ציון גבוה מאוד. בחברת "נתיבי ישראל" דחו את הטענות לפיהם גשר שהיה נבנה לפי התקנים המודרניים לא היה קורס כך ואמרו כי לדבריהם מדובר בגשר שתוכנן למעבר הולכי רגל. גרושקו אמר ל-ynet כי "הגשר שוקם, הוא עבר טיפול לפני שנה-שנתיים, הוא צבוע ומסודר", סיפר גרושקו ל-ynet את שראה אז.
"לגשר כזה אין יכולת להכיל עוצמת פגיעה ישירה של 60 טון כפול 100 קמ"ש", אמרו בחברה והסבירו שלא כל חזית המשאית נתקעה בגשר אלא החלק העליון של המנוף שיצר רמת חיכוך נמוכה וזעזעה את הגשר. לדברי גורמים בחברה המנוף נכנס מתחת לגשר, הרים אותו, הוציא אותו מהקושרות ומשך אותו מנקודות העיגון שלו לקורה. בחברה הדגישו כי הגובה המותר למשאית הוא עד 4.80 מטר והגשר נבנה עם מקדם בטיחות, כך שהקטע הנמוך ביותר שלו הוא 5.05 מטרים.
הקריסה כבר מובילה לנפגעים נוספים - היום נפצעה באורח קל נערה בת 15 שלפי עדי ראייה ניסתה לחצות את הכביש במקום שבו עד אתמול היה גשר הולכי הרגל. בשעה 17:32 נמסר למד"א מרחב ירקון על הולכת רגל שנפגעה מאופנוע בכביש 4, סמוך לגשר רמת אלחנן בנתיב לדרום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני ופינו לבית החולים תל השומר את הנערה, שסובלת מחבלות בגפיים.
עד ראייה לתאונה הערב סיפר כי הנערה שנפגעה אמרה לחברותיה כי היא "חייבת לעבור לצד השני". על השתלשלות המקרה סיפר עד הראייה כי "היא ירדה לכביש והסתכלה לצדדים לראות שאין מכוניות, אבל אז בדיוק עבר אופנוע ופגע בה. כמה אנשים שהיו שם הרימו אותה על המדרכה והזמנו אמבולנס. תוך כמה דקות כבר הגיע אופנובולנס של כונן".
תושב שכונת רמת אלחנן בבני ברק אמר כי על הרשויות למצוא פתרון למעבר הולכי רגל בין השכונה לבין אזורי המסחר שנמצאים בצדו השני של הכביש בגבעת שמואל. "אנשים תמיד יעדיפו לעשות קיצורי דרך ובגלל שלעשות סיבוב זה מאריך את הדרך משמעותית - יכולים להיות כאן אירועים שיפגעו בנפשות".
שיפרית, בתו של נהג המשאית טדרי, אמרה היום כי "אבא נהג זהיר מאוד ומשהו לא הגיוני בסיפור הזה, כנראה הייתה טעות אנוש. הוא כל כך אחראי על הכביש ואין לו דו"חות בכלל, אי אפשר לדעת למה הוא נסע ככה".
אליחי, בן 58 במותו, נקרא על שם אחיו אליהו טדרי שנפל במלחמת השחרור. ליאב, בנו, אמר היום: "אבא תמיד עזר לזולת. היה לו ותק של 40 שנה על הכביש. הוא היה מכונאי במקצועו, שירת בצבא קבע כקצין רכב, והתנדב עד לפני שלוש שנים". הבת שיפרית הוסיפה ואמרה: "אנחנו עצובים מאוד. דיברנו בפעם האחרונה בשבת. נסענו לאכול עם הנכדים בקיסריה, הוא ביקש שאביא לו נכד ושאל אם אני בהיריון".
חנה, גרושתו, סיפרה: "היינו נשואים 11 שנים והיינו בקשר טוב מאוד. רק בשבת האחרונה הוא ישב עם הנכדים במסעדה ואמר כמה הוא אוהב אותם. הלך לנו ראש המשפחה. שמעתי על התאונה בטלוויזיה ואמרתי לבן שלי, 'תראה איזה תאונה יש בכביש 4'. מי בכלל חלם שזה הוא. רק בחצות דפק אצלי מישהו במשטרה שהודיע לנו".
התאונה הקטלנית אירעה כשהמנוף שעל המשאית שבה נהג טדרי פגע בגשר רמת אלחנן להולכי הרגל בכביש 4. בעקבות הפגיעה הגשר קרס על תא הנוסעים במשאית והרג אותו. רק לאחר כמה שעות הצליחו כוחות ההצלה לחלץ את גופתו מהרכב.