שתף קטע נבחר

תישלל תעודת כתב אל ג'זירה: "שותף בהתנגדות הפלסטינית"

אליאס כראם מנצרת אמר בראיון כי "כעיתונאי באזור כבוש העבודה העיתונאית היא חלק מההתנגדות". בלשכת העיתונות הממשלתית ציינו כי דבריו מעמידים בסימן שאלה את יכולתו לסקר את האזור באיזון והחליטו לשלול ממנו תעודת עיתונאי

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), ניצן חן, החליט היום (ד') לשלול את תעודת העיתונאי מכתב בכיר של רשת אל ג'זירה בירושלים, אליאס כראם, בכפוף לשימוע.

 

שר התקשורת, איוב קרא (הליכוד), והדובר לתקשורת ערבית במשרד ראש הממשלה, אופיר גנדלמן, העבירו השבוע ללע"מ את תוכנו של ראיון שהעניק הכתב כראם לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים, "דאר אל-אימאן", בחודש מאי האחרון. בראיון אמר כראם בין היתר: "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית. העיתונאי ממלא את תפקידו התקשורתי בהתנגדות בעזרת הקולמוס, הקול או המצלמה, משום שהוא חלק מהעם הזה והוא מתנגד בדרכו הייחודית".

תעודתו תישלל בכפוף לשימוע. העיתונאי אליאס כראם ()
תעודתו תישלל בכפוף לשימוע. העיתונאי אליאס כראם

משרדי אל ג'זירה בירושלים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
משרדי אל ג'זירה בירושלים(צילום: רויטרס)
בלע"מ טוענים כי הדברים מעמידים בסימן שאלה את יכולתו של כראם לסקר כעיתונאי מקצועי, נציג רשת זרה, את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שבו לדבריו הוא נוטל חלק פעיל.

 

לדברי מנהל לע"מ חן, "כל הנושא תעודת עיתונאי מטעם לע"מ מחויב לכללי אתיקה עיתונאית והוגנוּת אוניברסלית לדיווח חדשותי. על פניו נראה כי כתב אל ג'זירה, המשמש ככתב שטח בכיר באירועים חדשותיים וביטחוניים, הרחיק לכת באמירתו החדה כי 'כל עיתונאי פלסטיני ראוי שיראה עצמו כחלק אינטגרלי מההתנגדות לכיבוש'. מי שלוקח חלק פעיל במאבק פוליטי - יתכבד ויעשה כן במסגרת החוק, אך ללא תעודת עיתונאי מטעם מדינת ישראל". 

 

כראם, אזרח ישראלי, תושב נצרת בן 40, נושא תעודת לע"מ מטעם אל ג'זירה מאז שנת 2011. בשימוע הוא יידרש להסביר אם הוא אכן לוקח חלק בהתנגדות הפלסטינית לכיבוש הציוני כפי שאמר בראיון, ואם כן איך הדבר מתיישב עם עבודתו העיתונאית לפי כללי האתיקה האוניברסליים לסיקור מאוזן.

 

 

השר קרא פנה לאחרונה למנהל לע"מ בבקשה לשלול את תעודות העיתונאי מכל חברי צוות אל ג'זירה בישראל בטענה כי מדובר בתחנה המסיתה ומתסיסה לאלימות באופן שפוגע בביטחון המדינה.

 

לפני כחודשיים פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבחון את סגירת אל ג'זירה בישראל, לאחר שירדן וסעודיה נקטו צעדי ענישה דומים נגד רשת הטלוויזיה הקטארית במסגרת החרם של מדינות ערב נגד מדינת המפרץ. אז דווח כי ההערכה היא שישראל כנראה רוצה לנצל את שעת הכושר ולסגור את פעילות הרשת הקטארית בישראל, שבעבר גרמה לישראל פגיעה תדמיתית.

 

מנהל משרדי הרשת בישראל, ואליד אל-עומרי, אמר בראיון לאולפן ynet בתגובה לפרסום על כוונת נתניהו: "אנחנו לא מסיתים לא נגד ישראל ולא נגד אף אחד. אנחנו מעבירים חדשות. אם החדשות מכוערות זאת לא אשמתנו. אם יש מלחמות ויש הרג זה לא העניין שלנו. אנו מעבירים את מה שמתרחש לכל הצופים שלנו ולקהל היעד שאליו אנו מכוונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיתונאי אל ג'זירה אליאס כראם
מומלצים