שתף קטע נבחר

רוכב אופניים חשמליים בן 19 נפצע קשה בתאונה בחיפה

הצעיר נפצע קשה מפגיעת מכונית בצומת דולפין (בת גלים) בחיפה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר

צעיר בן 19 שרכב על אופניים חשמליים נפצע קשה אחר הצהריים (שבת) מפגיעת רכב בצומת דולפין (בת גלים) בחיפה. צוותי מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מחבלות ראש, ומחוסר הכרה. נהג הרכב הפרטי, בן 54 מחיפה, נחקר בידי בוחני התנועה במקום התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי אחד הנהגים (האופניים או הרכב הפרטי) חצה את הצומת באור אדום.

 

פרמדיק מד"א אסעד ג'ו חדאד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר מוטל במרכז הצומת כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעת ראש ופגיעה רב-מערכתית. בסמוך, לאורך כ-30 מטרים היו מפוזרים חלקים של אופניים מעוכים. הענקנו לפצוע טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים רמב"ם הסמוך".

 

לפני כשבועיים נהרג רוכב אופניים חשמליים מפגיעת מונית בכביש 40 סמוך לצומת ביל"ו. בחמש השנים האחרונות, מאז שעלו על הכבישים אופניים חשמליים, הוכפלה כמות הנפגעים שמגיעים לקבלת טיפול בחדרי המיון: באיכילוב מדווחים על עלייה מ-629 נפגעים בשנת 2012 ל-1,438 נפגעים בשנת 2016 - פי 2. זינוק נרשם גם במספר הילדים הנפגעים: מ-89 ילדים בשנת 2012 ל-252 ילדים בשנת 2016 - פי 2.8. כ-80 אחוז מהילדים שמגיעים עם פגיעות כתוצאה מתאונות אופניים לא חבשו קסדה. מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות מצביעים על כך שחבישת קסדה יכולה למנוע או למזער חבלות ראש ופנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות איחוד והצלה
ארכיון
צילום: דוברות איחוד והצלה
מומלצים