שתף קטע נבחר

דיווח בארה"ב: ניסו להפגיש בין טראמפ לפוטין לפני הבחירות

צוות חקירה של הקונגרס חשף מייל של יועץ הנשיא מיוני 2016 ובו נכתב כי גורם בלתי מזוהה מעוניין להפגיש בין טראמפ לנשיא רוסיה. מדובר בתקופה שעליה דווח כי בנו של הנשיא נפגש עם עורכת דין רוסייה שתוארה כמקורבת לקרמלין

  

 

צוות החקירה של הקונגרס האמריקני חשף מייל ששלח לפני כשנה ריק דירבורן, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובו נכתב כי גורם בלתי מזוהה מעוניין להביא לפגישה בין טראמפ לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כך מסרו מקורות המעורים בנושא לרשת CNN. את המייל שלח דירבורן לנציגי הקמפיין של טראמפ.

 

במייל לא צויין שמו של אותו גורם, אך נכתב כי הוא מ-"WV". מקור אחד הסביר ל-CNN כי הכוונה לראשי התיבות של מערב וירג'יניה שבארה"ב, ומקור אחר טען כי מדובר באדם שלו קשרים פוליטיים באזור. הגורם הוסיף כי על פי המייל, דירבורן היה ספקן לגבי האפשרות לקיים פגישה כזו. טראמפ ופוטין נפגשו לראשונה לאחר שטראמפ נבחר לנשיאות, בוועידת ה-G-20.

פגישת טראמפ ופוטין ב-G20. "גורם בלתי מזוהה מעוניין לארגן פגישה" (צילום: AP) (צילום: AP)
פגישת טראמפ ופוטין ב-G20. "גורם בלתי מזוהה מעוניין לארגן פגישה"(צילום: AP)

על פי הדיווח, דירבורן, המשמש כיום כסגן ראש סגל הבית הלבן, שלח את המייל ביוני 2016, באותה תקופה שבה דווח כי בנו של הנשיא, דולנד טראמפ ג'וניור, חתנו ג'ארד קושנר ויו"ר מטה הבחירות שלו, פול מונפרט, נפגשו עם עורכת דין רוסייה, נטליה וסלניצקיה, שנטען כי היא מקורבת לקרמלין. לאחר הדיווח על הפגישה של יועצי טראמפ עם עורכת הדין, שלושת המקורבים הודו שהפגישה נערכה, אך לא פירטו מה היה תוכנה.

 

שמו של דירבורן, ששימש באותה תקופה כיועץ פוליטי של קמפיין הבחירות של טראמפ, לא הועלה רבות בנוגע לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. עם זאת, המקור אמר ל-CNN כי דירבורן ארגן אירוע באפריל 2016, שבו נשא טראמפ נאום שהתייחס למדיניות החוץ שלו.

הדיווח מצטרף לשורה של פרסומים לגבי הקשרים של טראמפ עם הממשל הרוסי, שהביאו לפתיחת חקירה אודות המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב. בתחילת החודש פורסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי רוברט מולר, התובע המיוחד המנהל את חקירת ההתערבות הרוסית, מינה חבר מושבעים בוושינגטון – סימן להעמקת החקירה שלו ולכך שהיא נכנסת לשלב חדש.

 

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חבר המושבעים כבר הספיק לזמן עדים במסגרת חקירת הפגישה בין יועצי טראמפ לעורכת הדין הרוסייה. במסגרת החקירה, נבדק גם חשד לתנועות כספיות בין קושנר לבנקאי רוסי בכיר ולשגריר הרוסי בוושינגטון לפני השבעת טראמפ לנשיאות.

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

בחודש שעבר אמר השגריר הרוסי לשעבר בארה"ב, סרגיי קיסליאק, לממונים עליו בקרמלין כי הוא שוחח עם שר המשפטים האמריקני, ג'ף סשנס, על ענייני מדיניות שקשורים לרוסיה בזמן הבחירות לנשיאות.

 

סוכנויות הביון האמריקניות יירטו שיחות שבמהלכן תיאר קיסליאק לממוניו שתי פגישות שערך עם שר המשפטים, שהיה באותו הזמן יועץ בכיר למדיניות חוץ עבור טראמפ. כאשר סשנס נשאל על ידי שלטונות ארה"ב על קשריו עם השגריר הרוסי - טען כי כלל לא שוחחו על קמפיין הבחירות של טראמפ.

 

במאי האחרון דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי מרגלים אמריקנים אספו מידע בקיץ שעבר ולפיו בכירי ממשל ומודיעין רוסים שוחחו על דרכים שבהן יוכלו להשפיע על טראמפ באמצעות יועציו - פול מנפורט ומייקל פלין. לדברי אותם גורמים, הדיונים התמקדו בפול מנפורט, יו"ר קמפיין הבחירות של טראמפ באותם ימים, ובמייקל פלין, שהיה אז יועץ של טראמפ ובהמשך שימש זמן קצר כיועצו לביטחון לאומי.

 

לשניהם היו קשרים עקיפים לגורמים רשמיים ברוסיה, והרוסים, על פי הדיווח, היו בטוחים שיוכלו לעשות בהם שימוש כדי לעצב את עמדתו של טראמפ לגבי רוסיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים