שתף קטע נבחר

שעתיים וחצי מת"א לחיפה: פקקים ערב שבת

בצל הפסקת תנועת הרכבות מתל-אביב צפונה לצורך עבודות תשתית נתקעו נוסעים בפקקים ארוכים בכביש החוף

נהגים רבים מצאו את עצמם אחר הצהריים (יום ו') בפקקים מהמרכז לצפון בהיעדר תנועת רכבות צפונה.

 

ביום חמישי שעבר בשעות הערב סגרה רכבת ישראל את תחנת הרצליה כדי לבצע עבודות תשתית במסגרת הכנת הקו המהיר לירושלים, שאמור להתחיל את נסיעותיו במרס הקרוב. הסגירה גרמה לנתק בין תחנות תל-אביב לתחנת בית יהושע - והחריפה את בעיית הפקקים. נדמה שהשנה גם כשישראלים רבים מנצלים את אוגוסט לחופשת קיץ הפקקים נמשכים.

פקק בכביש החוף, ארכיון. "waze הוסיף דקות בטירוף" (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
פקק בכביש החוף, ארכיון. "waze הוסיף דקות בטירוף"(צילום: יאיר שגיא)

אורן, אחד הנוסעים שנתקעו בפקקים ערב שבת, סיפר: "יצאתי ב-15:30 בקו 901 של אגד מהתחנה המרכזית בתל-אביב למרכזית חוף הכרמל בחיפה. בדרך כבר היה ברור שנגיע באיחור ניכר. waze הוסיף דקות בטירוף ובחדרה כבר העריך שנגיע ב-17:50. כמעט שעתיים וחצי מתל אביב לחיפה, זה טירוף!".

 

רק ביום ראשון האחרון תיעד ynet את המסע בשאטלים שהעמיד משרד התחבורה לנוסעים מתחנת בית יהושע לתל-אביב, על העומס והדוחק הכרוכים בו. מי שבחרו שלא להשתמש ברכבת עמדו בפקקים.

 

גולשי ynet העבירו באמצעות המייל האדום דיווחים על עומסים גם בשאר ימות השבוע. נסיעה ברכב שיתופי של moovit מתל-אביב לחיפה נמשכה כמעט שעתיים.

 

בריאיון השבוע באולפן ynet אמר ד"ר אמיר זיו אב, המדען הראשי של משרד התחבורה לשעבר: "בכל שנה נוספות בישראל כ-250 אלף עד 300 אלף מכוניות נטו לכבישים. כשאנחנו קרובים לנקודת קריסה, למשל בחודשים העמוסים, קורית אותה קריסה וקורה אותו פקק - יכול להיות שנוספו כל כך הרבה מכוניות מאוגוסט של השנה שעברה עד אוגוסט השנה ולכן הגודש עולה על גדותיו עד כדי קריסה ופקקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
פקק תנועה בכביש החוף
צילום: יאיר שגיא
מומלצים