שתף קטע נבחר

הוריקן הארווי מגיע: "יהיה פה אסון גדול מאוד"

מתח גדול בטקסס לקראת הגעת "הארווי" בשעות הקרובות. הסופה התחזקה הלילה לדרגה 4, ולתושבים שטרם התפנו נאמר כי מאוחר מדי לעשות זאת. התחזית: רוחות של יותר מ-200 קמ"ש, כמויות עצומות של גשם ושיטפונות שיכסו את מרכזי הערים. ואם כל זה לא הספיק: אותו הוריקן עשוי לחזור לטקסס בשבוע הבא

 

 

 

 

מושל טקסס גרג אבוט הזהיר אמש (ו') כי סופת ההוריקן "הארווי" המתקרבת למדינה "הולכת לגרום לאסון גדול מאוד". אבוט הודיע כי ביקש מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכריז רשמית על אסון – כדי לאפשר את הקצאת המשאבים שיידרשו לטיפול בנזקים.

 

הארווי צפויה להכות בארה"ב בשעות הקרובות, והתחזקה הלילה לדרגה 4. ממרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב נמסר כי נכון לשעה 2 בלילה (שעון ישראל) הסופה נמצאת כ-70 ק"מ מזרחית לעיר קורפוס כריסטי שבטקסס, ומגיעה עד למהירות של 215 קמ"ש.

 

אמש אמר אבוט כי לתושבים הגרים באזור החוף עדיין יש זמן לעזוב את האזור – אולם עליהם לעשות זאת מיד, אך הלילה כבר נאמר לתושבים שלא התפנו כי מאוחר מדי לעשות כן. 

 

 

 

 

 

 

גלים גבוהים מכים בחופי טקסס, שעות לפני הגעת ההוריקן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
גלים גבוהים מכים בחופי טקסס, שעות לפני הגעת ההוריקן(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בונים מכשולים בכבישים. רחובות צפויים להיות מוצפים (צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman) (צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman)
בונים מכשולים בכבישים. רחובות צפויים להיות מוצפים(צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman)

 (צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times) (צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times)
(צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times)

בחנויות המכולת ובסופרמרקטים אוזל המזון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בחנויות המכולת ובסופרמרקטים אוזל המזון(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ממלאים שקי חול כדי לעצור את המים (צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times) (צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times)
ממלאים שקי חול כדי לעצור את המים(צילום: AP, Gabe Hernandez/Corpus Christi Caller-Times)

אזהרת הוריקן לחופי טקסס מוצגת בכבישים (צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman) (צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman)
אזהרת הוריקן לחופי טקסס מוצגת בכבישים(צילום: AP, Nick Wagner /Austin American-Statesman)

הסופה הארווי צפויה להביא איתה לא רק רוחות עזות של 200 קמ"ש וגלים אדירים אלא גם כמות עצומה של גשם. מומחה אמר לסוכנות הידיעות AP כי היא עשויה לגרום להצפות קשות כל כך שעומק המים שייקוו יהיה כזה שלא נראה מעולם בטקסס. הארווי צפויה להביא איתה גם סופות טורנדו לאזורים שנמצאים מצפון לעין הסערה ומצפון-מזרח לה.

 

ראש העיר גלבסטון, ג'יימס ירברו, הזהיר כי צפויות להיות הצפות קשות בעירו ובמיוחד במרכזה. יש חשש כבד במיוחד לגלים גבוהים ביום שבת בבוקר (שעון מקומי), מעט אחרי הגעת הסופה ליבשה, והמים לא צפויים לסגת בשלושת או ארבעת הימים שלאחר מכן.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הוריקן הארווי מהלוויין (צילום: AP) (צילום: AP)
הוריקן הארווי מהלוויין(צילום: AP)

כך נראית הסופה מתחנת החלל הבינלאומית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
כך נראית הסופה מתחנת החלל הבינלאומית(צילום: רויטרס)

חזאים בארה"ב אומרים כי פגיעתה של סופת ההוריקן עשויה להיות מורגשת אפילו עד חופי אלבמה וחופי פלורידה. אחרי שתפגע בטקסס היא צפויה לנוע מזרחה. הם מזהירים כי יש סיכוי גבוה שהסופה תכה בטקסס פעמיים – וכך תחמיר את הנזקים.

 

המרכז הלאומי האמריקני לחיזוי הוריקנים מסר תשקיף לחמשת הימים הקרובים, ולפיו סופת ההוריקן הארווי תכה בחוף המרכזי של טקסס, תיחלש ותהפוך לסופה טרופית, ואז תחזור למפרץ מקסיקו, תצבור שוב כוח – ותכה ביוסטון בשבוע הבא.


"לך הביתה, הארווי, אתה שיכור". חוסמים את הפתחים ו"מתגרים" בסופה ()
"לך הביתה, הארווי, אתה שיכור". חוסמים את הפתחים ו"מתגרים" בסופה


 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

הבריחה מהאזור שבו אמורה הארווי לפגוע (צילום: AP) (צילום: AP)
הבריחה מהאזור שבו אמורה הארווי לפגוע(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

אתמול אחר הצהריים אמר הנשיא דונלד טראמפ כי הוא עוקב כל העת אחרי ההתפתחויות בעניין ההוריקן. בציוץ בטוויטר כתב כי קיבל תדרוך בוקר על ההיערכות לסופה וכי שוחח עם המושלים של טקסס ושל לואיזיאנה. שלשום קרא טראמפ בציוצים בטוויטר לתושבי המדינות שבמסלול הסופה להתכונן לבואה.

 

שבעה מחוזות בטקסס שנמצאים ברצועת החוף הכריזו על פינוי חובה של עשרות אלפי תושבים. בארבעה מהמחוזות הודיעו על פינוי של כלל התושבים והזהירו את אלו שנשארו מאחור כי איש לא יוכל להבטיח את הצלתם. "הרבה אנשים לוקחים את הסופה הזאת כמובנת מאליה וחושבים שהיא לא יכולה להוות סכנה עבורם", אמר מושל טקסס אבוט. "אנא, שימו לב לאזהרות והתפנו בהקדם".

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

בריטני פאוולר, כבאית בקורפוס קריסטי, כתבה באינסטגרם: "אני מקווה שזה לא יגרום שום נזק, אבל אם כן – אנחנו מוכנים". היא קנתה ואגרה כמויות גדולות של מים ומזון וגם גנרטור קטן. משפחתה סייעה לה לאטום את הבית ואת החלונות ואף תלתה על הדלת שלט עם הכיתוב "לך הביתה הארווי, אתה שיכור!".

 

שלא כמו פאוולר, קורי דייווידס הייתה חופשית לעזוב את העיר, אך היא בחרה להישאר גם אחרי שהרוחות הראשונות של ההוריקן הגיעו לעיר. דייווידס ומשפחתה עלו לקומה העליונה של ביתם בעיר פורט אוקונור וחסמו את החלונות בלוחות עץ. "אני פוחדת אז אני עושה הכול כדי להגן על המקום הקטן הזה כאן", אמרה לתחנת טלוויזיה מקומית. "אני מקווה ומתפללת לטוב ביותר".

 

רבקה אספרזה, תושבת קורפוס קריסטי, סיפרה: "אני רוצה מאוד לעזוב, אבל אני מסרבת להשאיר את אמא שלי מאחור". היא סיפרה שאמה נשארה בבית גם בהוריקן שהיה ב-1970. "יש לנו הרבה בקבוקי מים, רדיו לווייני, קרח ועוד", היא סיפרה לתחנת הטלוויזיה המקומית.


פורסם לראשונה 25/08/2017 22:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
רוחות של 200 קמ"ש. טקסס אתמול
צילום: AFP
מומלצים